Auteur Topic: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2  (gelezen 5119 keer)

Offline ptalkema

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Gepost op: 2019-07-19, 17:05:35 »
Hallo,
In de vorige topic heb ik aangegeven dat ik wil
overstappen  van de witte z21 naar de zwarte Z21.
Ik heb hier nog 2 vragen over:
1. Moeten er ook nog gegevens worden overgezet en zo ja
hoe moet dit?
2. Moet ik dan weer een nieuwe vrijschakelcode kopen of
kan ik de huidige gebruiken?

Hartelijke groet,
Piet Alkema

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Reactie #1 Gepost op: 2019-07-19, 17:44:03 »
Hallo Piet,

Op vraag 1 kan ik niet zomaar antwoordt geven omdat ik nog nooit ben overgeschakeld van wit naar zwart,

op vraag 2 het volgende antwoordt,
Als je de Z21 (zwarte) koopt dan zit daar een router bij en die is al gekoppeld aan de Z21, deze wordt compleet geleverd, geen extra vrijschakelcode nodig

omvang van de levering,
Digitale centrale Z21
Trafo 10851
Voor geconfigureerde WLAN-Router voor plug en play inzetbaar incl trafo
Bediening handleiding

Dus straks heb je over een z21 compleet met router en een daarbij behorende vrijschakelcode, als je die verkopen wilt doe dat dan in zijn geheel omdat de vrijschakelcode en de router met de z21 aan elkaar gekoppeld zijn en deze vrijschakelcode met de router later aan een ander een andere z21 koppelen lukt niet meer. hier is op het forum al een draadje over.

Zoek maar eens onder dit onderwerp,  Verkeerde unlockcode

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-07-19, 17:46:54 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ptalkema

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Reactie #2 Gepost op: 2019-07-19, 19:34:47 »
Hallo Piet,

Bedankt voor je antwoord.
Wat betreft mijn vraag 1:
hopelijk is er iemand die dit ook bij de hand heeft gehad en er op wil reageren.

Hartelijke groet,
Piet Alkema

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Reactie #3 Gepost op: 2019-07-19, 21:07:48 »
Dag Piet,

Ik heb net als je naam genoot geen ervaring met het overzetten van gegevens, als dat al kan. Wat ik zelf heb gedaan omdat ik een paar keer opnieuw ben begonnen de instellingen met behulp van een printscreen opgeslagen. wanneer ik nu de instelling van een wissel of wat dan ook opnieuw moet programmeren is het even het plaatje erbij en ik kan het zo overnemen.

Arie
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline ptalkema

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Reactie #4 Gepost op: 2019-07-20, 10:27:34 »
Ja, dat is zeker een mogelijkheid.
Kan ook gaan informeren bij Roco.
Wie weet is er een snellere manier.

Bedankt Arie

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Reactie #5 Gepost op: 2019-07-20, 11:29:09 »
Piet,

Als je de zwarte Z21 gebruik dan is deze plug en play en zal er niet veel instelt worden, natuurlijk moet je wel in je programma waarmee je werk, zoals de app van roco of traincomtroller of itrain enz de Z21 worden ingesteld.
De stand van de wissels of andere schakelaars en terugmelders worden opgeslagen in het programma waarmee je werk, dus als je zorgt dat er verbinding is met de Z21 en het programma dan zullen de instellingen ook werken.
gebruik je een andere aansluiting op de z21 dan op de Z21, bv de roco bus (RB) op de z21 en op de Z21 loconet dan moet je dat in het programma veranderen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ptalkema

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Van z21(wit) nasr Z21(zwart) nr.2
« Reactie #6 Gepost op: 2019-07-20, 12:06:00 »
Ik had al een vaag vermoeden dat de gegevens in de app waren opgeslagen.
Jij bevestigt dit nu en dat scheelt natuurlijk veel werk.
Ik zorg er eerst voor dat de Z21 verbinding heeft en dan kan ik direct zien of alles in de app nog werkt.

Hartelijk dank Piet