Auteur Topic: Bestaat er een Roco database voor z21  (gelezen 5720 keer)

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Bestaat er een Roco database voor z21
« Gepost op: 2019-07-21, 13:29:40 »
Ik lees hier dat er een loc-database zou bestaan,
https://www.z21.eu/en/z21-system/z21-app
"Using the FLEISCHMANN/ROCO locomotive database, simple import of all functions and information for the models by entering the article number"
Ik kan die databasebron echter nergens vinden. Waar te zoeken?
François

Online Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Bestaat er een Roco database voor z21
« Reactie #1 Gepost op: 2019-07-22, 12:31:38 »
[size=0px]François,[/size]
[/size]
[/size][size=0px]Onderaan de pagina van de link kun je kiezen voor [/size][/size][/color]
    • [/size][/color]


    • [/size]Dus met je telefoon/tablet/iPad naar de site gaan en downloaden[/color]

      [/size]Gr,[/color]

      [/size]Dirk[/color]
    Gr,

    "Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
    🚂

    DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
    Binnenkort aan de rollator.
    Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

    Offline François

    • Nieuw lid
    • *
    • Berichten: 16
    • Waardering: 0
    Re: Bestaat er een Roco database voor z21
    « Reactie #2 Gepost op: 2019-07-22, 18:09:42 »
    Ja, klopt, dat zijn de 12 locs, die standaard in de z21-app zitten als je die installeert op een Adroid telefoon of tablet of een Apple-Ipad. Maar dat is wel een erg kleine "database" en de kans is klein dat je daar wat aan hebt. Bovenden zijn er wat locs bij die gezellig zeker wel één-licht functie hebben (F0) en een paar andere met een wel erg rommelig weergegeven collectie functies ( volgorde en ordening zijn wat merkwaardig)......
    Zo zou naar aanleiding van deze tekst mogen verwachten, dat er een wat grotere collectie in zou zijn opgenomen, gesorteerd per land, met uiteraard wel het probleem dat elke sound-decoder per merk (Zimo, Esu, enz) wel heel verschillend ingedeelde functies heeft.
    Ik hoop nog altijd dat Roco het zo organiseert dat je per loc een voorgeprogrammeerd bestandje kunt downloaden en importeren van de decoderfabrikant met de indeling van de tot wel 25 functies, die een sounddecoder kan hebben. Nu moet je de betreffende info zelf opzoeken ( en die blijkt vaak in werkelijkheid weer anders dan op de site van de decoder staat vermeld!) en item voor item in de z21-app inprogrammeren. Ik heb daar al heel wat uur in ziten en ik ontdek steeds nog weer foutjes in mijn programmering.
    Er blijft dus voor deze  verder geweldige z21-app nog wat te wensen over!
    François

    Offline P.Heinst

    • Administrator
    • Veteraan
    • ****
    • Berichten: 2.243
    • Waardering: 28
      • home page
    Re: Bestaat er een Roco database voor z21
    « Reactie #3 Gepost op: 2019-07-24, 23:02:21 »
    François

    De database van Roco zitten 12 locs in, verder kun je die zelf aanvullen met loks, wagons, treinen enz.
    Je kunt dus zelf een uitgebreide database samenstellen.

    In de laatste nieuwe app zitten er heel veel meer in dan 12

    Gr Piet
    « Laatst bewerkt op: 2019-07-25, 13:13:43 door P.Heinst »
    Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

    Offline François

    • Nieuw lid
    • *
    • Berichten: 16
    • Waardering: 0
    Re: Bestaat er een Roco database voor z21
    « Reactie #4 Gepost op: 2019-07-25, 14:48:35 »
    Gevonden!  ;D
    Ik heb na een tip van iemand anders op een Beneluxspoor de oplossing:
     als je niet met de z21 maar met internet verbonden bent en je klikt op een loc toevoegen aan je loc-lijst,
     dan kun je kiezen voor "locomotievendatabase". En van internet stromen dan de locs met functies binnen!!
    Omdat je je telefoon of Ipad meestal met de z21 app in dat geval verbindt met de z21 zender -zonder internet- zie je deze functie dus alleen als je met het www bent verbonden.

    François
    « Laatst bewerkt op: 2019-07-25, 14:55:34 door François »