Auteur Topic: Functie toets rookgenerator  (gelezen 8269 keer)

Offline Harry de Kaste

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Functie toets rookgenerator
« Gepost op: 2019-08-18, 17:34:50 »
De roco br 23002 aangeschaft
Met rookgenerator.
Echter uitdaging welke functie nr
Vlgs de instructie Manual  alles vol

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #1 Gepost op: 2019-08-18, 18:57:55 »
Harry,
Heb je deze rookgenerator er zelf in laten bouwen, voor zover ik weet kan in deze lok wel een rookgenerator worden ingebouwd maar zit deze er niet standaard in. Er kan een seuthe no.11 worden ingebouwd.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Harry de Kaste

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #2 Gepost op: 2019-08-18, 19:09:29 »
Piet ,
Laten inbouwen  maar die komen er tot op heden niet uit

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #3 Gepost op: 2019-08-18, 20:05:57 »
Harry,
Van de sounddecoder die in deze lok zit is speciaal voor deze lok en wordt in geen andere gebruik.
Ik heb daar geen gegevens van en kan over de aansluit mogelijkheden dan ook weinig zeggen. Zelf heb ik deze lok niet.
Mogelijk kun je de gegeven als je die hebt op het forum zetten of eventueel mailen.
Misschien zijn er nog andere op het forum die iets meer kunnen zegen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #4 Gepost op: 2019-08-19, 09:55:59 »
Harry, 
Aanvullend kan ik nog wel toevoegen dat de sceuthe 11 rookgenerator werk bij 16V tot 22Volt en max 70 ma stroomverbruik.
Maar zonder de gegevens van de decoder is het moeilijk te zeggen hoe deze moet worden aangesloten en op welke F functie het werk.
Mogelijk kun je iets vertellen hoe het nu aangesloten zit en is ingebouwd.

De ingebouwde decoder zou overeen komen met een decoder van
Zimo MX 648P16 maar dat weet ik niet zeker, deze decoder heeft 4 functie uitgangen.
Hoeveel functies heb je nu in gebruik?

Gr.Piet
« Laatst bewerkt op: 2019-08-19, 23:19:15 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Harry de Kaste

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #5 Gepost op: 2019-08-21, 20:00:35 »
Piet,
Vlgs de beschrijving 21

Offline Harry de Kaste

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #6 Gepost op: 2019-08-21, 20:04:17 »
Piet

MX645P22 dit is de decoder

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #7 Gepost op: 2019-08-22, 22:52:54 »
Harry,

Bedank voor de toegezonden info,

Op de decoder MX645P22 kan ik geen specifieke uitgang vinden voor een rookgenerator, je kunt de rookgenerator wel op een willikeurige uitgang aansluiten (bv de verlichting) maar dan branden altijd beide, ook is het aan te raden om een decoder te hebben waar je verschillende instellingen kunt doen om bv de tijdduur (denk aan droogkoken) van de rook  kunt instellen en ook de instellingen zo kunt maken dat een rijden lok meer rook geeft dan een stilstaande lok.
Wat zou je kunnen doen? zet er een functiedecoder bij waarop je de rookgenerator kunt aansluiten en de instellingen heeft die je nodig wilt hebben.

Harry, helaas lukt het mij niet om dit op korte termijn alle maal uit te zoeken, oorzaak is dat mijn vrouw al enkele weken in het zieken huis ligt en ik daar de meest tijd ook ben, dit is ook de reden dat antwoorden soms wat langer op zich laten wachten

Ik blijf dit onder de aandacht houden en zodra ik meer weet zal ik dit melden.

Groetjes Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Harry de Kaste

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #8 Gepost op: 2019-08-25, 22:12:03 »
Beste Piet ,
Sterkte . De roco leverancier gaat het mar oplossen.
Bedankt zover

Offline Harry de Kaste

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 7
  • Waardering: 0
Re: Functie toets rookgenerator
« Reactie #9 Gepost op: 2019-10-12, 18:12:08 »
Het is opgelost is nu sameness met de geluids funtcie volgens de importer Kan het niet Anders.....vreemd