Auteur Topic: Screen display  (gelezen 5743 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Screen display
« Gepost op: 2019-10-03, 07:51:49 »
Goedendag, 
Het volgende : Vroeger op mijn oude notebook had ik keurig in de gehele grootte van mijn screen mijn layout en menu, nu heb ik een nieuw notebook een Microsoft Surface Pro en het lukt me niet om mijn layout met menu op mijn gehele scherm te krijgen zodat het leesbaar is,  zie bijgevoegd scherm afdruk.
Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken om de juiste instelling te krijgen?
Met vr. groet, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Screen display
« Reactie #1 Gepost op: 2019-10-03, 12:17:34 »
kijk eens bij "View". Zit daar een "zoom" optie?

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Screen display
« Reactie #2 Gepost op: 2019-10-04, 03:21:55 »
Hi Gerard,
Bedankt voor de tip.
Met view kan ik de schaal in ..% zetten en de"layout" vergroot maar de menu's blijven zo klein, zie bijgevoegde screen print.
Gr. Ad.

Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

GerardWassink

  • Gast
Re: Screen display
« Reactie #3 Gepost op: 2019-10-04, 08:09:40 »
Tsja, dat is het "voordeel" van een moderne computer met een groter beeldscherm.

Misschien dat Piet iets weet om het in TrainController te veranderen, anders moet je in Windows kijken.

Heb je er in andere programma's ook last van (van die kleine menu-teksten?)

Gerard

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Screen display
« Reactie #4 Gepost op: 2019-10-04, 08:29:13 »
Hi Gerard, nee met mijn andere programma’s geen enkel probleem.
Gr. Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Screen display
« Reactie #5 Gepost op: 2019-10-04, 12:04:21 »
Hoi,
zoals Gerard al aangeeft kun je de schaal uitzomen, Als je in het tekenveld (waar je de baan ontwerp) aan het werk bent kun je ook het raster vergroten, de mogelijk heden zijn 16x16, 20x20, 24x24 en 28x28, heeft geen invloed op de andere venster zoals in de afbeelding van Ad.
De nenu's (snelheids meter afbeelding) kun je vergroten door met de muis op bv de rechter onderhoek te gaan staan en dan verander de muis aanwijzer en kun je de afbeelding vergrotendoor bv met ingedrukte muisknop de aanwijzer te verplaatsen. Als je stopt en het bestand opslaat dan blijft de nieuwe instelling behouden.
Een ander minder elegante manier ie om je resolutie van nieuwe laptop hetzelfde in te stellen als bij je oude laptop, de meeste nieuw laptops hebben een hogere resolutie dan de oude en vandaar dat er een grotere tekening wordt getoond maar de afbeelding kleiner is

Kan er geen tekening bijvoegen omdat ik niet thuis bent en veel in het ziekenhuis zit.

Hopelijk kun je hiermee vooruit en anders horen we het wel en kan ik nog kijken als ik thuis ben.

Gr Piet

Gr Piet


« Laatst bewerkt op: 2019-10-04, 12:06:47 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Screen display
« Reactie #6 Gepost op: 2019-10-06, 03:46:00 »
Piet bedankt.
Zal weer wat verder experimenteren, tot nu toe nog niet veel resultaat.
Fijne dag toegewenst, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Screen display
« Reactie #7 Gepost op: 2020-02-04, 13:43:48 »
Hallo Trein vrienden,

Ga het nog een maal proberen, ik heb nog steeds geen oplossing gevonden voor dit probleem.
Het is op dit notebook onmogelijk te werken met Train Programmer of Controller.

Iemand de Gouden Tip ??

Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.