Auteur Topic: Roco Line met bedding  (gelezen 3435 keer)

Offline Harold1

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Roco Line met bedding
« Gepost op: 2020-05-27, 23:21:40 »
Ik stap van schaal N over op schaal H0. Ik ben momenteel de diverse railsystemen aan het bekijken. 

Vast staat dat ik een railsysteem wil met bedding. Het nadeel van de Roco line rails met bedding is dat er in de bedding geknipt moet worden bij de wissels en dat er kleine "compensatie c.q. passtukjes toegepast moeten worden.  In mijn ogen krijg je de bedding nooit echt moois sluitend. En er is Nederlandstalig geen info hoe dit aan te pakken. Een videootje zou helemaal super zijn.  Heeft iemand voor mij Nederlandstalige info?!

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Roco Line met bedding
« Reactie #1 Gepost op: 2020-05-28, 08:41:54 »
Goedemorgen Harold1,


Helaas kn ik je niet helpen aan een Nederlandse vertaling en/of filmpje.
Wel heb ik een pagina gescande uit een ROCO handleiding "Spiel met Mir!" uit (meen ik) 2002.
Hierin wordt e.e.a. uitgelegd. Als aanvulling kocht ik bij "Anita Decor" de kleur steentjes. Ik nam daarvoor een afvalstukje van mijn bedding mee voor de keur. Anders even bij de treinenwinkel langs gaan en even neuzen.


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco Line met bedding
« Reactie #2 Gepost op: 2020-05-28, 16:05:44 »
Harold, Dirk

Dirk, een aanvulling op jouw bericht

Ik heb nog iets gevonden in het Nederlands, mogelijk heb je hier iets aan.


Pdf bestand bijgevoegd

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2020-05-28, 16:07:16 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Roco Line met bedding
« Reactie #3 Gepost op: 2020-05-28, 21:11:08 »
Beste Harold,

Ik ben zelf in het bezit van roco line met zachte bedding zal komend weekend even in de documentatie duiken om te kijken of ik iets in het nederlands kan vinden. Het aanpassen van de rails is even wennen maar het wijst zich van zelf en eventuele fouten zijn ook weer op te lossen met losse onderdelen. Mvg Henk

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Roco Line met bedding
« Reactie #4 Gepost op: 2020-06-01, 14:53:26 »
Hallo Harold,

Ben even aan zoeken geweest maar wat ik heb is allemaal duitstalig. Heb stukje van Piet in het nederlands geeft de in rood gekleurde delen aan welke dan moet verwijderen voor een goede aansluiting deze stukken zijn aan de onderkant van de rails goed te zien. De lijn waar je moet knippen is duidelijk aangegeven. Tevens zijn op google en youtube onder roco line te vinden. Tevens kan een goede winkekier je hierover ook goed informeren.