Auteur Topic: Weer problemen met verbinding maken Z21  (gelezen 5615 keer)

Offline zaag

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 23
  • Waardering: 1
Weer problemen met verbinding maken Z21
« Gepost op: 2019-11-29, 00:47:17 »
Hallo daar ben ik weer , na een zomer van in de tuin met de buiten baan bezigheden ben ik kort geleden weer op zolder verder gegaan met mijn baan , ik heb in tussen op zolder een zwarte Z21 en in mijn hobby kamer een witte z21 , de witte heeft de hele zomer gewerkt via WIFI maar gisteren wilde ik de zwarteZ21 op starten op zolder en jawel  hoor niet werken natuurlijk, ik kan via de kabel via de router verbinding krijgen met de Z21 maar draadloos ho maar, ook de de Z21 app op mijn telefoon en de WLAN mouse krijgt geen verbinding, het rare is dat ik met mijn telefoon kan aanloggen en gewoon kan internetten (mits de internetkabel op de router is aangesloten) dus de router werkt wel en is ook goed zichtbaar in het wifi overzicht.
Wat wel  opvalt is om in het configuratie menu van de router te komen ik 192.168.1.1 moet ingeven ipv 192.162.0.1 zoals in de installatie instructie staat, als 192.168.0.1 ingeef kom ik in het menu van mijn huis (UPC) router terecht.
Op een of andere manier zie de router de Z21 niet
Ik begin hier een beetje een dikke nek van te krijgen hoe kan in vredesnaam Roco zoiets verzinnen ik ben een treintjes liefhebber en geen IT'er heb daar dan ook geen verstand van , dit moet plug en play zijn maar dat is het van verre , nog even en ik ga weer terug naar mijn vertrouwde intellibox2.
Kan iemand mij in gewone taal uitleggen wat ik fout doe
« Laatst bewerkt op: 2019-11-29, 00:50:33 door zaag »