Auteur Topic: Setup Digital Systeem Rocomotion 5.9  (gelezen 8829 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Setup Digital Systeem Rocomotion 5.9
« Gepost op: 2020-01-26, 02:50:16 »
Roco Spoorders
Voor herprogramering (adress) van mijn Terugmeld module Roco 10787 heb ik de software Rocomotion 5.9 weer geinstalleerd op mijn computer.
Ik heb een probleem om onder “Setup Digital System”  een port te vinden die werkt, alle poorten geven een error:
Cannot connect to Digital system
Digital System Rocomotion 10785
Port: COM3
Error code: 2
Error text: The system cannot find the file specified

Iemand een tip, Fijne zondag,   Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Setup Digital Systeem Rocomotion 5.9
« Reactie #1 Gepost op: 2020-01-26, 10:42:34 »
Ad.
Als ik het goed hebt dan gebruik jij de 10830 en deze gaat via de usb naar de pc, bij het inrichten van het digitale systeem moet je dan ook aangeven dat de verbinding via de usb gaat en niet via com.
Wel eerst de 10830 aanzetten en aansluiten aan de pc, anders wordt deze niet herkent.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Setup Digital Systeem Rocomotion 5.9
« Reactie #2 Gepost op: 2020-01-27, 02:51:34 »
Hallo Piet,

Software opnieuw geladen en een totale restart gedaan van mijn notebook en USB connection gevonden, dus ik heb Rocomotion werkend.

Een andere vraag ik gebruik de Terugmeld module van Roco 10787, deze worden niet meer geleverd.
Kun je de nieuwe (10819) en oude terugmelders (10787)  van Roco door elkaar te gebruiken ?

Bedankt, groetjes Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Setup Digital Systeem Rocomotion 5.9
« Reactie #3 Gepost op: 2020-01-27, 11:10:19 »
Ad,

Volgen mij kun je de 10819 ook aansluiten op de RBUS van de 10830 en samen met de 10787 gebruiken maar of de procedure voor het instellen van het adres hetzelfde is weet ik niet, heb daar nog geen ervaring mee.

Alternatief is dat je ook gebruik kunt maken van de terug meld module van Digikeijs no. DR4088RB-CS, opletten deze is verkrijgbaar in 2 uitvoeringen en wel de CS en de Opto en jij moet de CS uitvoering gebruiken.
Het voordeel hierbij is dat de bezetmelding en terugmelding in een zit en daardoor de GBM-8 van Littfinski niet meer nodig is,
in deze module zitten 2 groepen van 8 aansluitingen (dus 16 totaal) en de prijs is gunstiger.
Wel even opletten met het programmeren, dit doe je ook met rocomotion 5,9 maar je hoeft niet de aansluiting steeds los te koppelen en als je een adres hebt geprogrammeerd dan neemt de 2 groep automatisch het volgende adres aan.
staat allemaal in de handleiding.

prijs technisch zeer interessant €59,00

Handleiding onder de volgende link.  https://drive.google.com/file/d/1422b57MEge-1F5ZFGggNGCJ26B-qOuZP/view

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Setup Digital Systeem Rocomotion 5.9
« Reactie #4 Gepost op: 2020-01-27, 11:28:42 »
Hi Piet,

Bedankt voor de info, ga het bekijken en als ik in Ned ben een paar bestellen.
Groeten,  Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.