Auteur Topic: Gold met Fleischman draaischijf  (gelezen 3828 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Gold met Fleischman draaischijf
« Gepost op: 2020-02-19, 08:03:02 »
Hallo spoorvrienden.
Ik probeer nu al geruime tijd mijn Fleischmann draaischijf te laten besturen door Traincontroller Gold.
De decoder die ik gebruik is de LTD  TT-DEC, ik heb nu twee van deze (dure) decoders liggen maar ik krijg de zaak niet werkend.
Gaarne enige tips, wie heeft deze combinatie werkend?

Bijgevoegd een overzicht van mijn instellingen.
Met warme groet, Ad de Groot.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Gold met Fleischman draaischijf
« Reactie #1 Gepost op: 2020-02-19, 09:29:56 »
Ad,
Ik gebruik ook de draaischij van Fleischman maar dan met een andere decoder (turncontrol) dus kan er niet zo veel van zeggen zonder eerst eens de decoder van Ltd te bekijken.
Maar om toch een poging te doen om het op te lossen stel ik voor om het adres in Traincontroller die je nu op 225 hebt staan deze te wijzigen in 205

kijk ook eens of je de juiste draaischijf hebt aangegeven in traincontroller, daar heb je nu marklin staan maar die is anders (wisselstroom) dan Roco (gelijkstroom), mogelijk moet je een standaard of universeel decoder invoeren? LTD staat er niet bij?

Andere mogelijkheid is dat het adres bij ltd anders is dan bij die ik gebruik, zoals je aangeeft moet je in traincontroller met ltd 225 gebruiken en daar kan dus eventueel het probleem liggen. wat is er aan de hand, Roco gebruikt ( je gebruikt een Roco centrale)  voor zijn wisseladressen een ander beginadres dan alle overige fabrikanten, hier zit een verschuiving in van 4 adressen, wat bij alle fabrikanten 1 is dat is bij Roco 4
Probeer nu eens om het adres 225 wat jij in traincontroller hebt ingevoerd te wijzigen in 229.

Dus probeer eens adres 229 of mogelijk 205 die ik ook gebruik

Als dit niet werk dan kijken we verder.

Gr.Piet
« Laatst bewerkt op: 2020-02-19, 10:21:23 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Gold met Fleischman draaischijf
« Reactie #2 Gepost op: 2020-02-20, 04:54:30 »
Hi Piet,

Je tips uitgevoerd, zie bijgevoegd PDF voor de resultaat  en vragen.

Gr. Ad
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: Gold met Fleischman draaischijf
« Reactie #3 Gepost op: 2020-02-27, 08:25:01 »
Hallo Piet, Heb je je nog verder verdiept in mijn "Draai cirkel" probleem ?
Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.