Auteur Topic: Nieuwe update Z21 app: schematische seinpost  (gelezen 4488 keer)

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Nieuwe update Z21 app: schematische seinpost
« Gepost op: 2020-03-31, 17:46:21 »
Hallo beste medespoorders,

Zoals sommigen misschien al gemerkt hebben is er een nieuwe update van de Z21 app.
Deze maakt het mogelijk om een "schematische" seinpost aan te maken ipv de "vrije" seinpost die wat mij betreft nogal onhandig was in het gebruik.
Er is ook een nieuwe duitstalige tutorial video:

https://www.youtube.com/watch?v=RzKFaPSsbrc&t=2s

Wat mij niet duidelijk is: kun je een bestaande "vrije" seinpost dupliceren naar een "schematische" seinpost of kun je enkel bij een nieuwe seinpost
de keuze voor "schematisch" maken?
In de praktijk lijkt het dupliceren van een bestaande layout geen resultaat op te leveren, tenzij ik iets verkeerd doe natuurlijk.
Kunnen jullie dat eens uitproberen aub?

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Offline Hellstech

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 0
Re: Nieuwe update Z21 app: schematische seinpost
« Reactie #1 Gepost op: 2020-04-08, 17:34:07 »
Hoi,

Ik heb gemerkt dat als de railsymbolen in je normale lay-out niet aansluiten dan krijg je in de schematische/Siemens kopie dus....een blanco layout ::)......

En op de een of andere manier krijg ik ze in het 'normale' seinhuis op mijn telefoon niet aan elkaar. Dus opnieuw er in zetten.....

Groetjes,
Mike
Roco-geoline, z21Start, Multimaus, Roco 10764/10775/10777/10787, 10779 Remgenerator, Roco BR01/BR101/2x BR181.2/BR185.2/NS1605, Lima BR103/4xBR152, Viessmann 5206 bezetmelder, Qdecoder Z1-16+, LDT GBM-8

Offline Aart Montfrooij

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Nieuwe update Z21 app: schematische seinpost
« Reactie #2 Gepost op: 2020-04-14, 18:50:55 »
Hallo Z21 gebruikers
Het is mij (ook) niet gelukt om mijn bestaande vrije lay-out over te zetten naar een nieuw-schematich seinhuis. Wat wel lukte is een nieuw schematisch seinhuis aan te maken en daar al mijn bestaande locs in op te nemen.
Dupliceren levert alleen maar een leeg seinhuis op ...?
Je moet dan wel je hele seinhuis opnieuw invoeren, maar dat is tevens een mooie oefening om het ontwerpen en invoeren onder de knie te krijgen.
Wat ik in de losse rail- en wissel symbolen mis  zijn de meegewogen wissels !