Auteur Topic: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt  (gelezen 4357 keer)

Offline Ceess

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 2
Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Gepost op: 2020-04-04, 21:42:36 »
Als TC de treinen "kwijt" is.

Hallo allen,

Een uitdaging waar vast al een oplossing voor is, alleen wij zijn nog zoekende.
Zolang de treinen hun rondjes rijden verloopt alles prima.
TC weet waar de treinen zijn en zorgt voor beveiliging etc.
Zodra er echter een kortsluiting ontstaat, is TC de treinen "kwijt".
Na het oplossen van de storing "plaatsen" we de treinen terug en gaan weer rijden totdat ...........
De vraag is dus, hoe kunnen we voorkomen dat bij een kortsluiting, TC de treinen daarna "kwijt" is.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Reactie #1 Gepost op: 2020-04-05, 20:14:26 »
Ceess,

Heb je al geprobeerd om de baan te bevriezen, als volg.

Als er kortsluiting ontstaat ga dan in het programma op het beeldscherm naar te tekens dat je meestal link boven zie en er uitziet als een ijskristal, staan er meestal 3 bij elkaar een stop (rood met cirkel met streepje) daarnaast het ijskristal en daar weer naast een groene pijl om te starten,
Als je nu eerst bij een kortsluiting op het ijskristal druk dan wordt de baan als het ware bevroren en dan kun je de kortsluiting op heffen en als je dan daarna je treinen weer op dezelfde plaats hebt terug gezet en weer wilt gaan rijden dan druk je op de groen pijl en gaat het programma gewoon verder waar hij was gebleven

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Ceess

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 39
  • Waardering: 2
Re: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Reactie #2 Gepost op: 2020-04-05, 23:08:04 »
Hallo Piet,

Hoe simpel kan het zijn.

Duidelijk antwoord, hartelijk dank.
Met Vriendelijke Groet, Cees  ;)

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Reactie #3 Gepost op: 2020-04-06, 13:33:37 »
Hi Piet,

Inderdaad zoals Cees zegt, hoe simpel kan het zijn.
En laat ik nou toevallig ook nog eens gisteren in Pannerden zijn geweest ..... helaas mocht ik geen koffie bij je gaan drinken ...  ;)

groet
Harald

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Reactie #4 Gepost op: 2020-04-06, 14:03:47 »
Ceess,

Met een beetje afstand (1,5 meter en met een beetje extra veiligheid wordt dat dan 3 meter) is er altijd wel koffie te regelen

Heb je enige connecties met Pannerden of was het zomaar toeval

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Reactie #5 Gepost op: 2020-04-06, 14:34:08 »
Hi Piet,

Interesseer mij voor militaire bouwwerken en het Fort Pannerden is er een van de Nw. Hollandse Waterlinie (Later ook de IJssellinie).
Cees is een vriend van mij en dan breng ik hem t.z.t. wel mee, heb je een grote baan? (foto's ?)

groet
Harald

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Hoe voorkom je dat TC de treinen "kwijt" raakt
« Reactie #6 Gepost op: 2020-04-07, 07:39:34 »
Hallo Ceess, Harald en Piet,

Harald, leuk dat jullie naar het Fort Pannerden zijn geweest.
Ik ben destijds projectleider van het project 15L25 kanon waar nu in het Fort als instructie kanon fungeert.
Zie onder mijn foto tijdens de bouw daarvan.
Dat kanon was geheel mijn ontwerp geweest, incl. de geschiedenis en het onderzoek in Duitsland bij de Firma Krupp.
Volledige oude tekeningen heb ik ontleed met speciale beeldbewerking en vanuit de oude werktuigkundige begrippen van 1881 naar de huidige werktuigbouw omgevormd. Dit instructie kanon kan volledig afgeschoten worden, zonder munitie natuurlijk.
Dit is een publiekstrekken geworden en verteld hoe de soldaten vroeger met 5 kannoniers te werk gingen.
1 schot, en ze zijn 1 week doof geworden!.

Tevens ben ik blij dat Piet jullie te hebben geholpen met het hartnekkige wissel dat te vroeg wordt omgezet.
Sommige dingen van TC Gold zijn echter niet zo eenvoudig achter te komen, maar ervarende personen zoals o.a. Piet is de uitkomst.

Ik wens jullie veel succes!.

Groetjes,
Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.