Auteur Topic: Nieuw lid  (gelezen 2988 keer)

Offline Michel Evers

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
    • Michel Evers Fotografie
Nieuw lid
« Gepost op: 2020-04-16, 18:16:26 »
Hallo,
ik ben Michel Evers, 63 jaar oud. Sinds eind 2019 heb ik mijn oude hobby welke ik als kind had weer opgepakt en ben begonnen aan het bouwen van een model spoorbaan. De bedoeling is dat de baan geheel gedigitaliseerd wordt, geheel automatisch moet kunnen functioneren, maar waar ook nog handmatig gereden kan worden.

Het meeste materieel wat ik momenteel heb is van Märklin, maar heb ook de nodige loc’s rijden van HAG en een Piko Hondekop Benelux. Eerlijk gezegd maakt het mij niet zo uit wat het merk is, of de treinen analoog danwel digitaal zijn en of ze AC of DC. Ik bouw  de afwijkende loc’s en wagons zelf om zodat ze op de 3-rail baan kunnen rijden.
Wat voor mij wel van belang is, is het uiterlijk. Materieel moet mij aanspreken wil ik het kopen.

In het schaduwstation gebruik ik de C-rails van Märklin, gewoon omdat ik daar het e.e.a. van had. Voor de rest van de baan ga ik K-rail gebruiken of andere gelijkwaardige of betere rail. Dat doe ik omdat ik C-rail niet echt realistisch vind.

De hele model spoorbaan waar ik aan begonnen ben is voor mij een 10 jaren project of  langer.
Voorheen heb ik paarden gehad, deze getraind en bereden. Dat was en is eigenlijk nog steeds mijn grote passie. Helaas is door mijn slechte gezondheid daar enkele jaren geleden een einde aan gekomen. Omdat stilzitten niet echt mijn ding is, hoewel ik dikwijls niet anders meer kan, heb ik dus het plan opgepakt om mijn oude hobby uit mijn kindertijd weer op te pakken.

Waarom dit forum.
Ik wil meer weten van en misschien wel gaan werken met Traincontroller. Ik hoop dat als ik daar ergens in vast loop dat ik op dit forum oplossingen kan vinden.
« Laatst bewerkt op: 2020-04-30, 22:50:34 door Michel Evers »
Heel, veel treinplezier gewenst,

Michel

Mijn baan in aanbouw https://forum.3rail.nl/index.php?topic=76809.0

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 790
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw lid
« Reactie #1 Gepost op: 2020-04-16, 20:04:54 »
Welkom Michel,


Wat je rijdt is terecht eigenlijk niet belangrijk.
Hier in het forum is enige kennis van TC aanwezig, dus roep maar! ::)
Geniet. :)


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Nieuw lid
« Reactie #2 Gepost op: 2020-04-16, 21:22:30 »
Hi Michel,

Ook, vanuit hier, een welkom op dit Forum.
Op dit Forum is veel te lezen, te zien en te leren.
En wat je niet weet, gewoon even vragen en antwoorden komen dan vast wel.
Heb plezier in je(onze) hobby., thuis én hier.

groet
Harald