Auteur Topic: z21 app Android en Ipad  (gelezen 4522 keer)

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
z21 app Android en Ipad
« Gepost op: 2020-04-27, 12:57:32 »
Ik heb een Ipad en een Android  installatie van de z21 en tot voor kort waren die moeiteloos naar  elkaar over te seinen.
Nu is de Android z21app (automatisch) ge-updated naar v1.3.2 (5479).
Maar op mijn oudere Ipad werkt die update niet, want er moet dan een nieuwere versie van het Ipad besturingssysteem worden geïnstalleerd; nu doet Apple oudere apparaten in de ban:
die kun je na een jaar of wat niet meer bijwerken. Weg is de overzet-mogelijkheid voor mijn modeltreinbesturing. Grrr!
Nou wil ik de Android op mijn telefoon maar weer terugzetten naar de vorige versie, maar die kan ik nergens vinden.

Na enig prutsen en het downloaden van de oude app hier:
https://apkpure.com/nl/z21/eu.z21.app/download/4646-APK?from=versions%2Fversion
heb ik de oude en nu weer im/ex-porteerbare app weer aan de praat.
Updates van z21 maar uitgezet op de telefoon (want hij probeerde meteen weer te updaten!)
François
« Laatst bewerkt op: 2020-04-28, 08:49:31 door François »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21 app Android en Ipad
« Reactie #1 Gepost op: 2020-04-27, 14:45:26 »
François,

Ik weet niet in hoeverre dat je het Android toestel nog voor wat anders gebruik maar mogelijk is er een mogelijkheid om het toestel terug te zetten naar de fabriek instelling, bekijk die mogelijkheid eens of dat gaat.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: z21 app Android en Ipad
« Reactie #2 Gepost op: 2020-04-28, 08:46:44 »
Klopt, maar dan ben je  wel alles wat je hebt geïnstalleerd ook kwijt, bijv ook What's app berichten.
Maar met wat prutsen met de telefoon heb ik de oude z21 app weer terug en werkzaam.
Bij instellingen heb ik uitgezet dat z21 mag updaten.
Nou loopt die oude Ipad met z21 tijdens het modeltreinbesturen toch wel vaak vast:
ik vermoed tekort aan rekenkracht om alle plaatjes en besturing goed te kunnen behappen.
Dus ik ben mogelijk wel toe aan wat nieuwers....
François
« Laatst bewerkt op: 2020-04-28, 08:53:11 door François »

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: z21 app Android en Ipad
« Reactie #3 Gepost op: 2020-11-06, 08:51:17 »
Beste François,

Dat klopt.
Bij mijn oude Ipad wordt de Update geblokkeerd en dan werkt het ook niet meer de Z21 App.
De nieuwe generatie Ipad Air werken de Z21 ook goed, echter we zijn afhankelijk van de levensduur van dat Update programma's.
Na een jaartje of 6 a 8, dan kun je verwachten dat dit niet meer wordt ondersteund.

Met mijn Samsung Android mobieltje werkt betrouwbaarder dan de Ipad versies.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.