Auteur Topic: Herbeginner na 45 jaar  (gelezen 2831 keer)

Offline ron.kraaijkamp

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
Herbeginner na 45 jaar
« Gepost op: 2020-07-12, 13:01:50 »
Goedendag,

allereerst bedankt voor toegang tot dit forum.

Mijn naam is Ron Kraaijkamp en woon in Schoonhoven.

Treinen hebben em altijd gefascineerd. Mijn vader werkte bij de NS en we hadden geen auto. Dus gingen we altijd met de trein voor de lange stukken.
En nog heb ik het. Als ik op een station sta, moet ik altijd even luisteren naar de geluiden.

Als jochie speelde ik met een plastic trein en later met een Lego trein. Toen ik wat ouder werd, nam mijn vader me mee naar de Hema. En daar kocht hij een startset van de Hema/Lima voor me. Met een franse loc en drie goederenwagons.

Toen ik wat groter werd, heb ik een treinbaan gemaakt van 250x100cm. Met bergen, echt stromend water enz.
Dan wordt je ouder en mijn interesse verplaatste zich naar de symfonische rock muziek. Nu heet dat progressive rock.
Dat heb ik nooit los gelaten. Net als de treinen.

Na mijn scheiding en het kopen van een eensgezinswoning, heb ik ineens weer ruimte (en een beetje tijd) om de modeltrein hobby weer op te pakken.
Ik ben aan het verzamelen gegaan, nadenken en plannen voor een nieuwe treintafel op zolder.  Die wordt een flink stuk groter dan wat ik had.
Alle spullen van vroeger had ik nog. Hoofdzakelijk Lima. Nu ik niet meer met kwartjes hoef te sparen, ook Roco materiaal en andere.
Ik was op zoek naar advies over een multiMAUS van Roco en zo heb ik dit forum ontdekt.

Ik hoop er het e.e.a. op te steken en waar mogelijk bij te dragen.



Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Herbeginner na 45 jaar
« Reactie #1 Gepost op: 2020-07-12, 13:14:22 »
Ron, welkom.


Je bent nog redelijk ( ;D ) jong. Persoonlijk vind ik dat leuk. Jong bloed, die zich wil interesseren voor de treinenhobby (geen spoortje spelen).
Wat het vragen over advies e.d. over bijvoorbeeld MM, zit je hier goed.
Hoe e.e.a. werkt en waarmee (ook belangrijk) kun je hier vinden/vragen.


Dus geniet. 🚂

[/size]Gr,

[/size]Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Haradigi

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 98
  • Waardering: 4
  • Meten (+ruiken en voelen, ) is weten
Re: Herbeginner na 45 jaar
« Reactie #2 Gepost op: 2020-07-12, 19:38:17 »
Hi Ron,

Ook vanuit hier een welkom op dit Forum.

groet
Harald