Auteur Topic: z21met uhlenbrock decoers  (gelezen 2646 keer)

Offline treinfanaat

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
z21met uhlenbrock decoers
« Gepost op: 2020-09-01, 18:41:38 »
k ben al een tijdje lid van de groep, ik lees de problemen die anderen hebben om er iets van te leren, en dat gebeurd ook regelmatig.
Nu heb ik zelf een probleem, ik heb en baan die bestuurd wordt door koploper met een z21.
Ik heb een Piko 6466 gekocht met een Uhlenbrock 734151, als ik die programmeer met z21 Maintenance met de waarden,
CV17 met 193, CV18 met 252 en CV29 met 34, of 38 dan rijdt hij op het programmeerspoor voortreffelijk.
Als ik hem op de baan zet, bestuurd door een z21 met een Multimaus wilde hij niet rijden, nu heb ik de CV12 aangepast is nu 4 dan rijd hij alleen als ik hem achterstevoren op de baan zet.
Wie kan mij helpen.

Bij voorbaat dan.
Frans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21met uhlenbrock decoers
« Reactie #1 Gepost op: 2020-09-02, 15:21:10 »
Hoi Frans,

Allereerst moet ik zeggen dat ik van dit kleine spul (N spoor) geen ervaring hebt.
Dat cv 12 op 4 staat lijkt mij juist, dat is voor DCC.

Wat wel mogelijk een rol zou kunnen spelen op hoeveel stappen je multimaus (of z21 ) staat ingesteld. deze moet voor deze decoder ingesteld staan op 28 stappen soms op 14, kijk dit nog eens na of die ook op 28 stappen staan, heel vaak is dit al te zien aan de verlichting, als de stappen niet goed staat dan werkt de verlichting helemaal of flikkerend.
Decoder en multimaus moeten de zelfde stappen instelling hebben.

Nog een paar vragen, is dit je eerste lok of heb je er nog meer en rijden die andere dan eventueel wel goed.
Staat je z21 ingesteld op dcc of mogelijk perongeluk op Motorola formaat

Laat maar eens horen of dit ook de oorzaak kan zijn

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2020-09-02, 16:20:43 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders