Auteur Topic: Kreisfart in Brons  (gelezen 8882 keer)

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Kreisfart in Brons
« Gepost op: 2020-12-10, 11:48:54 »
Hallo,

Wie weet waarom het niet gaat zoals ik wil.
Ik zal het proberen uit te leggen,
Ik sta met de loc in blok 1, ik vertel het programma dat dit het startblok is maar ook het einde. (Kreisfart)
Daarna zoekt het programma een route en hij kiest random blok 2,3,4 en altijd blok 8.
Maar hij kiest nooit blok 6 en 7.
Ik kan het programma wel vertellen dat hij ook door blok 6 en 7 moet gaan maar dan komt hij nooit in blok 8.
Het is dus of 6 en 7, of blok 8
Waarom is dit?
En waarom maakt het programma wel de keuze tussen 2,3 en 4

Wil wil en kan mij dit uitleggen.

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Kreisfart in Brons
« Reactie #1 Gepost op: 2020-12-10, 14:00:20 »
Aart,

Het  programma zal in principe de kortste weg  (minst aantal blokken) zoeken en dan kom je al kont hij uit op blok 2,3, of 4 en blok 8, er zijn wel wat instelmogelijkheden al zijn die in Bronz beperkt.
Het programma zal 6 en 7 kiezen als blok 8 bezet is omdat er een trein in staat of omdat er een tegenligger komt via blok 8.
kan het zo niet uit mijn hooft zeggen wat er nog meer mogelijk is omdat ik met Gold werk en dan bronz eerst moet laden en bekijken.

gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Kreisfart in Brons
« Reactie #2 Gepost op: 2020-12-11, 15:33:33 »
Piet,

Dank je wel voor je reactie,
Ik ga het uitproberen als het blok bezet is.

gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Kreisfart in Brons
« Reactie #3 Gepost op: 2020-12-11, 21:27:36 »
@ Piet,

Uitgetest, maar helaas. De trein in "Kreisfart" laten rijden, maar reageert niet op een bezet blok.
Nieuwe route met "Kreifart"gemaakt en idd hij kiest andere route. Maar zodra ik er voor zorg dat het blok bezet is tijdens de rit blijft de loc staan in het blok ervoor en gaat dus niet meer rijden. En als ik het blok vrijgeef dan gaat de loc weer rijden.
Is er een mogelijkheid om dit aan te passen in Brons of moet ik naar zilver of goud.

Of is er een andere manier dat de loc zijn rondjes maakt en als er in de route een blok bezet is dat hij dan zelf een vrije route neemt.

gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Kreisfart in Brons
« Reactie #4 Gepost op: 2020-12-11, 21:35:57 »
Aart,

Kun je het bestand van je opgeslagen banenplan naar mij sturen, doe maar op privé mail dat is makkelijker

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Kreisfart in Brons
« Reactie #5 Gepost op: 2020-12-12, 05:16:35 »
@ Piet,

Dat wil ik wel doen Piet maar hoe moet ik een bijlage (bestand) toevoegen aan een privé mail ? :-\

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9