Auteur Topic: Rocoz21 niet te vinden door tp-link router en app  (gelezen 4476 keer)

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Rocoz21 niet te vinden door tp-link router en app
« Gepost op: 2021-11-08, 12:27:55 »
Ik heb mijn oefenbaantje gemaakt en wil nu met de z21 (wit) de TP-link router en de app op mijn tablet gaan werken. Voordat ik de rails, terug-melders en wisselbesturing had geinstalleerd en bedraad, kon ik op de app al wel communiceren en een oefen layout aanmaken.
Op een of andere manier heb ik nu geen verbinding meer met de z21.  Ik heb de router ge-reset, maar helaas krijg ik bij  instellingen te zien: Er is geen Z21 pro LINK-apparaat in uw netwerk gevonden. Controleerde verbinding. Ik heb veel geprobeerd, maar zit nu op dood spoor en dat is in onze hobby niet de bedoeling. Wat kan ik nog doen?
« Laatst bewerkt op: 2021-11-08, 19:58:55 door Honk.vanMuiswinkel »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21 niet te vinden door tp-link router en app
« Reactie #1 Gepost op: 2021-11-08, 13:01:40 »
Honk,

Mijn sterk vermoeden is dat je door de router te resetten (fabrieksinstelling) de mogelijkheid tot verbinding hebt verbroken,
Probeer eerst eens of je de met de vrijschakelcode die je bij de router heb de z21 weer aan te melden.

Ik neem aan dat je voorheen ook al de z21 moet hebben vrij geschakeld met de router, of heb je een start set gehad was dit al was gedaan?

Heb je de z21 (witte) of de Z21 (zwarte), deze vraag omdat je zelf schrijft z21 en bij de instellingen Z21 staat

Als er mede spoorders zij die zoiets al een aan de hand hebben gehad, laat het weten.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2021-11-08, 14:37:44 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Rocoz21 niet te vinden door tp-link router en app
« Reactie #2 Gepost op: 2021-11-08, 20:05:58 »
Hallo Piet,

Ik heb de witte z21 en die heb ik via marktplaats gekocht. Ik heb er geen code bij gehad, er van uitgaande dat hij al vrij geschakeld was.
Het is niet de witte, waar het woordje "start"op staat, dus ik denk dat het uit een startset kwam. Die zijn volgens mij gemeenlijk al vrij.
Ik wacht nog maar even wat reacties af, op dit en andere fora. Maar ik loop al met de gedachte om maar over te stappen op de DR5000 van Digikeijs.
met groeten,
Honk.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Rocoz21 niet te vinden door tp-link router en app
« Reactie #3 Gepost op: 2021-11-09, 14:25:14 »
Honk,

Het zou inderdaad zo moeten zijn dat de z21 (zonder start erop) inderdaad al voorzien zou zijn van de vrijschakelcode, nu weet ik niet of die er ook nog los bijgeleverd wordt maar door het resetten naar de fabriek instelling zou deze wel een kunnen zijn verloren en dan zou je hem toch opnieuw moeten kunnen instellen.
ik kom voorlopig niet meer in de gelegenheid om de vertegenwoordiger van Roco te spreken, heb hem 2 weken geleden nog gesproken maar daar heb je nu niks aan.
wat voor jouw wel mogelijk zou zijn om hem zelf te spreken maar dan moet je wel naar Waalwijk, is denk ik voor jouw 50 km, de vertegenwoordiger is daar aanstaande zaterdag de hele dag op de infodag. Z21 Infotag en kan je alles uitleggen, mogelijk is dat een idee?

13. November 2021
Makina Modelbouw
Stationsstraat 108 A
NL-5141GH Waalwijk

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders