Auteur Topic: Roco Sik  (gelezen 7707 keer)

Offline Peter1

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 9
  • Waardering: 0
Roco Sik
« Gepost op: 2021-03-04, 13:03:56 »
Nu heb ik het idee om een digitale groene Sik aan te gaan schaffen.
Mijn vrouw heeft herinneringen aan de groene uitvoering, haar grootvader heeft met deze lok zijn werkzaamheden gedaan tot aan zijn pensioen.
Maar ik heb op het Benelux forum geen goede berichten gelezen over de vernieuwde Roco sik.
Ik lees hier op het forum eigenlijk niks over de vernieuwde sik, het lijkt mij dat er hier ook mensen zijn die er slechte ervaringen mee blijken te hebben.
Ik hoor het graag, voorlopig nog maar afzien van aankoop.

Groet,
Peter

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco Sik
« Reactie #1 Gepost op: 2021-03-07, 14:54:23 »
Peter,
Over de nieuwe sik kan ik weinig zeggen omdat ik deze niet heb maar van de oude heb ik 6 stuks en die doen het over het algemeen redelijk mits je natuurlijk de rails goed schoon heb en de wissels goed vlak liggen want er wordt maar op een paar wielen stroom afgenomen en dan zitten die ook nog dicht bij elkaar.
Wel kan ik je een hint geven naar de site van gertvanvoorst.nl die heeft op zijn site de nieuwe sik omschreven en is daar positief over.

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2021-03-07, 14:57:39 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Roco Sik
« Reactie #2 Gepost op: 2021-03-08, 10:43:39 »
Piet,

Bedankt voor de link.
Veel zinnige zaken mbt Xpress-net e.d.
Staat bij mijn favorieten.

Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Jan S

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 193
  • Waardering: 7
Re: Roco Sik
« Reactie #3 Gepost op: 2021-03-08, 15:07:36 »
Beste Peter,

Die NS Sik zit ook in de BR 333  Köff  locomotief van Roco. Tevens ook een Zimo decoder met condensator (2x) die als een batterij werkt. Die beiden locs hebben ongeveer 5 a 6 seconden energie over, om over een spanningsloze rail stuk te rijden, daarna rijdt de locs vervolgens leeg.

Ik heb de Köff dat ook uit 4 wieltjes bestaat en precies dezelfde electronica variant geen problemen bij het stil staan van die loc.

Alleen wanneer men een RailCom herkenbare centrale heeft, geeft door dat er een tweede loc op staat achter die loc, terwijl het niet zo is. Dat komt door die condensatoren die kleine storingen kunnen worden veroorzaakt. Dat wordt straks in de toekomst opgelost.

Mvg,

Jan S
TC Gold 9.0 B2, Trainprogrammer, Animator. WDP 2018.2C. H0 2 spoor, Rautenhaus RMX952 (DCC), met bezetmelders, servo besturing en schakelmodule. LoDi-Rektor, LoDi-s88 Commander, LoDi-Shift Commander.