Auteur Topic: Spontaan opstarten van nieuwe schedules  (gelezen 2762 keer)

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Spontaan opstarten van nieuwe schedules
« Gepost op: 2021-03-13, 17:14:50 »
Hallo allemaal

Probleempje waar ik niet uit kom. Stel je hebt een rondlopende baan met boven station A en onder station B. Een gemaakte schedule start een trein van A naar B. Een eveneens aangemaakte schedule van B naar A wordt automatisch opgestart nadat de eerste schedule is beƫindig zonder dat ik dat wil of heb ingevoerd als bv. een opvolgende schedule. Zal ongetwijfeld ergens iets niet goed doen maar wat?

BVD en groeten John
Ps, ben op mijn werk en kan geen zip bestand bijvoegen van TC bestand.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spontaan opstarten van nieuwe schedules
« Reactie #1 Gepost op: 2021-03-13, 22:31:38 »
John,

Dit is op afstand met zo weinig gegevens moeilijk te zeggen.
Kun je er iets meer over vertellen of eventueel wat gegeven erbij zetten .
Gr.Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Spontaan opstarten van nieuwe schedules
« Reactie #2 Gepost op: 2021-03-14, 10:00:57 »
Hallo Piet,

Snap ik dat het niet duidelijk is, ik zal mijn bestand bijvoegen. In an nutshell, ik start een schedule op van Sbf naar FY. Ik heb ook een schedule aangemaakt van FY naar Sbf. Als de opgestarte schedule klaar is wordt automatisch de "retour" schedule (van FY naar Sbf) opgestart terwijl ik dit niet opvolger heb ingesteld en ik ook niet wil dat dit gebeurt.
Bijgevoegd bestand is nog lang niet compleet geconfigureerd, ben nog bezig met het instellen van diverse zaken.

Bvd voor je/jullie hulp,
Groeten John

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.244
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Spontaan opstarten van nieuwe schedules
« Reactie #3 Gepost op: 2021-03-14, 10:19:44 »
John.

Zal even kijken hoever ik vandaag nog kom bij de treinen maar wat mij zo te binnen schiet naar aanleiding van dat je schrijft dat er een retour wordt aangemaakt.
Kijk eens in de instellingen of je de rit niet toevallig hebt aangeduid met pendelfart (heen en terug) inplaats van normaal rit.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline JohnL

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 25
  • Waardering: 0
Re: Spontaan opstarten van nieuwe schedules
« Reactie #4 Gepost op: 2021-03-14, 10:36:57 »
Gevonden, in het een na laatste tabblad schudules kan je aan geven welke bedieningselementen je wilt gebruiken om de schedule op te starten, was vergeten (lees: wist ik niet) om een haakje te zetten bij direction sensitive.

Bedankt voor het meedenken,

Groeten John