Auteur Topic: Bevestiging Roco Line rails met bedding  (gelezen 2657 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 490
  • Waardering: 0
Bevestiging Roco Line rails met bedding
« Gepost op: 2022-02-13, 10:28:00 »
Beste, ik heb nu voor het eerst als test 6 R5 in elkaar geschoven en ik moet nog wel aan het bevestigingsysteem wennen met die van de Geoline
Het valt mij ook op dat ze weer makkelijker loslaten.
Ik schoof de halve cirkel op een houtplaat iets naar achteren en dan schiet het los in het midden
Kan zijn dat als je een complete baan legt het verband wel steviger is
Is dit nog een kwestie van gewenning ik kon een halve cirkel van Geoline gewoon optillen en er liet niets los
Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Bevestiging Roco Line rails met bedding
« Reactie #1 Gepost op: 2022-02-14, 18:50:44 »
Hansw,

Met Geoline heb ik geen ervaring. Wel heb ik het idee, dat door de "clips" onder de ruilklem e.e.a. vaster zit.
Zelf had ik ook de ervaring met RLmet bedding, dat ze niet echt vastzitten bij oppakken en/of verschuiven. Onder de railbussen zit een extra bevestiging.

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.