Auteur Topic: Roco Multi loop  (gelezen 3426 keer)

Offline Bert Splinter

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 4
  • Waardering: 0
Roco Multi loop
« Gepost op: 2021-04-07, 20:49:59 »
Beste allen,

Ik heb de Roco Multiloop als unit om op een heel Engels wissel d.m.v. kortsluit-detectie de polariteit van de hartstukken om te polen. Dit werkt perfect. Maar ....... Elders op mijn baan heb ik k nog 2 KeerPlus3 units, die hetzelfde doen in twee keerlussen, maar dan zonder kortsluit-detectie. De ene KeerPlus3 doet prima z'n werk in de ene keerlus en de andere in de andere keerlus.

Het probleem is echter, dat wanneer een loc de laatste sectie van de ene keerlus inrijdt, hij niet alleen in z'n eigen keerlus schakelt, maar ook de Roco Multiloop schakelt, terwijl dit voor zover ik het kan bekijken geen enkele zin heeft. Het gevolg is, dat een loc, die op dat moment precies op het heel Engels wissel rijdt, samen met die andere loc (die heel ergens anders rijdt) voor kortsluiting zorgt, omdat de polariteit omgepoold wordt. Helaas heb ik, na uitgebreid testen en geprobeer de oplossing nog niet gevonden.

Enig idee, hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Groet, Bert.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Roco Multi loop
« Reactie #1 Gepost op: 2021-04-08, 11:02:38 »
Hallo Bert,

Bert moeilijk te zeggen, zou je wat meer gegevens kunnen geven betreffende de aansluitingen eventueel met tekening.
Je geeft aan dat je de Roco Multiloop gebruikt, deze ken ik wel maar je geeft ook aan dat je de KeerPlus3 gebruikt, kun je aangeven wat dat voor een ding is omdat ik deze niet ken, is deze ook van Roco of van een andere firma?.

Gr Piet
 
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Roco Multi loop
« Reactie #2 Gepost op: 2021-11-27, 13:42:34 »
Hoi Bert,

Ik zie bij toeval jou topic, nu ben ik benieuwd of ik de "keerplus 3" ook kan gebruiken om mijn probleem op te lossen.

Hierbij de link naar mijn topic. http://www.dutchroco.nl/index.php?topic=2289.0

gr, Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9