Auteur Topic: z21 oude app 2.3.21  (gelezen 4167 keer)

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
z21 oude app 2.3.21
« Gepost op: 2021-04-28, 20:04:11 »
Bij mijn z21 gebruik ik een oudere Ipad met de "oude" z21-app versie 2.3.21.
De nieuwere versie staat er ook op maar die loopt meteen vast dus is onbruikbaar. De oude functioneert goed.
Alleen wil ik graag het "verticale" keuzescherm krijgen om te kiezen, met welke loc/trein er gereden gaat worden (zie linker helft van de printscreen).
Dat scherm kun je oproepen met het halfronde grijze knopje onder de lijst (zie rechter helft van de printscreen)
Je kunt ook horizontaal scrollen maar dat is bij veel locs in de lijst niet zo handig. De verticale lijst werkt sneller.
Alleen krijg ik die maar bij toeval tevoorschijn.
Wie helpt me want ik heb van alles geprobeerd maar slechts af en toe komt de gewenste lijst te op het scherm.
Tikken , vasthouden, vegen.. .....?

Wie weet raad?
François
« Laatst bewerkt op: 2021-04-28, 20:08:10 door François »

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: z21 oude app 2.3.21
« Reactie #1 Gepost op: 2021-04-30, 16:58:35 »
François,


1. Je geeft niet aan, va welk jaar (type) je iPad is, maar waarschijnlijk wordt deze niet meer ondersteund (oudere processor/IOS) en kan de nieuwe app niet draaien.


2. De oude app heeft een vaste (fix) lettertype (Schriftgrõ℥e). Dit zou de oorzaak kunnen zijn.


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: z21 oude app 2.3.21
« Reactie #2 Gepost op: 2021-04-30, 19:31:35 »
Het is een oudje: Ipad 2 met IOS 9.3.5 en die kun je niet verder bij werken,
ik gebruik hem uitsluitend voor treinbesturing.
De z21-app werkt  goed, op het beschreven verschijnsel na dat je de lijstweergave
 niet op een éénduidige manier kunt openen, alleen "bij toeval" lukt me dat.
In de nieuwere app-versie op mijn Andoid telefoon kan ik -wegens beperkte ruimte op het scherm-
maar één trein tegelijk op het scherm zetten.
Maar daar kun je op het icoontje onderaan  met de 4 vierkantjes klikken om die lijstweergave te openen;
die versie trekt mijn oude Ipad dus helaas niet.
François

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: z21 oude app 2.3.21
« Reactie #3 Gepost op: 2021-05-01, 10:57:17 »

François.

Voorzover mij bekend werkt de laatste Z21 App bij de iPad vanaf versie 11 en bij android vanaf versie 6 (versie 5?).

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: z21 oude app 2.3.21
« Reactie #4 Gepost op: 2021-05-06, 10:06:58 »
Dat is ongetwijfeld waar, daarom heb ik dus de oude z21-app in gebruik op die oude Ipad,
die -met klein gebrek- prima doet wat die moet doen: een treindatabase onthouden
met heel veel functie-instructies voor de (sound-)decoders van mijn uitgebreide treincollectie.
En die database kan ik ook exporteren naar de z21-app op mijn telefoon, die wel de nieuwste app-versie aankan.
Op het Ipad-scherm staan mooi 2 treinbedieningen naast elkaar.
Meer hoeft niet en kan ik ook niet veilig bedienen.
Het is natuurlijk wel en luxe probleem... ;D
François