Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2604 keer)

Offline Louk Lachnit

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 6
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2021-06-23, 12:57:50 »
Mijn naam is Louk Lachnit,
ik doe deze hobby nu ca. 4 jaar, woon op een schip en heb geen baan, maar alleen een proefrondje op de keukentafel.
Ik speel niet met de treinen maar repareer graag en bouw en spuit ook veel trams.
Verder heb ik een kastverzameling, een hele grote fotoverzameling (40.000) van al mijn modellen en een heel precies Excelbestand waarin ik alles kan opzoeken over mijn verzameling.
Voor iets in de kasten verdwijnt, dient ieder model perfect in orde te zijn.
Sinds een half jaar heb ik een witte Z21 die ik bestuur via een Roco App.
Ik ben uiterst ontevreden over deze Roco App, omdat het mij niet lukt de decoders te programmeren.
Het enige wat wel goed gaat is toekennen van het locadres (bij mij altijd 3 omdat ik geen baan heb) en het besturen van de locs. Het valt mij op dat er geen goede gebruiksaanwijzing is van de Roco App, waardoor ik er op het hele internet niet kan vinden hoe ik bijvoorbeeld een decoder kan uitlezen of het geluid harder of zachter kan zeten. Pfff...
Ben nu al maanden bezig om op gezette tijden mij daarin te verdiepen, maar tot nu toe zonder enig succes. HELLUP!!!!! ;-)
Is er iemand die mij kan en wil assisteren, of mij een Roco App gebruiksaanwijzing kan toesturen?
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Louk Lachnit

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 782
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2021-06-23, 19:27:24 »
Welkom Louk,

Da's nu het leuke van een hobby: vele invullingen. De jouwe is niet zo gewoon, maar juist hierdoor boeiend. Misschien zien we een keer wat foto's.

Je hebt de witte z21 (kleine z!). Dit is een "eenvoudige" uitvoering van de Z21. (prijsverschil van >€ 250).
Kijk eens hier: www.z21.eu


Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.