Auteur Topic: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??  (gelezen 4454 keer)

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Gepost op: 2021-09-14, 09:48:43 »
Vraag over Roco MultiMaus Pro (Wlan/wifi).

Ik gebruik een Roco MultiMaus Pro ( blauw), al vele jaren maar nu kan hij geen contact meer maken met mijn Roco MultiZentrale Pro 10832.

Mijn vraag is, Ik zie op internet (lippeshop) een Roco 10813 multi Maus Wifi voor Z21 besturing.
Kan ik deze "Maus" gebruiken ter vervanging van Maus 10832 ??

Gaarne jullie advies, wil zeker zijn dat als ik bestel hiermee uit de brand ben.
Groetjes Ad de Groot.  Thailand.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #1 Gepost op: 2021-09-14, 11:15:13 »
Beste Ad
De multimaus pro en de multimaus wifi hebben een ander draadloze verbinding. Heb je al gekeken of de batterijen in de pro nog goed zijn. Heb zelf dit probleem ook aan de hand gehad reset wil ook nog wel eens helpen. Mvg Henk

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #2 Gepost op: 2021-09-14, 11:21:40 »
Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie, de batterijen zijn nieuw en ik heb de multi Zentrale Pro 10832gereset maar helaas geen verbinding meer.

Kan nu alleen via mijn notebook / Tran controller rijden.
En hier is het niet even snel mogelijk iets aan te kopen.
Groeten, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #3 Gepost op: 2021-09-14, 11:35:50 »
Henk,

Nog even, dus er is geen vervanging voor de blauwe multiMaus Pro mogelijk ?

Reg, Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #4 Gepost op: 2021-09-14, 13:44:53 »
Ad,

Henk bedoelde met zijn reset niet de  multi Zentrale Pro 10832 maar ik denk dat henk bedoelde de multimaus pro (blauwe maus)

Je kunt aan de multi Zentrale Pro 10832 ook gewoon een rode mulitimaus met kabel aansluiten

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #5 Gepost op: 2021-09-14, 17:13:18 »
Beste Piet
Inderdaad bedoelde ik een reset van de multimaus dan wordt er opnieuw verbinding gemaakt. Ik hoop dat het lukt. Mocht het niet lukken weet iemand die er misschien van af wilt laat het even weten. Mvg Henk

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #6 Gepost op: 2021-09-15, 08:38:17 »
Hallo Piet,

Je hebt de gouden tip gegeven, het resetten van de "Maus". Ik had alleen aan het resetten van de "Zentrale" gedacht.
Dus oude documentatie opgezocht en na wat puzzelen heb ik de de "Mause" kunnen resetten.
Wel alle data weg (heb alles in de computer) maar goed om met een nieuwe schone start te beginnen.
Nogmaals bedankt geweldig geholpen en geld en frustratie bespaard.
Met vriendelijke groeten uit een warm en zeer vochtig Thailand,  Ad de Groot.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline abadegroot

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Waardering: 0
  • Rechtsaf of Linksaf
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #7 Gepost op: 2021-09-15, 08:43:49 »
Hi Henk, Sorry Sorry jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie.
Ik had begrepen de reset van de "Zentrale".
Werk al 10 jaar met deze "Mause" dus de basis instructies vergeten.
Met vriendelijke groet Ad.
Fleischmann N en Kato N schaal met 1 multimaus pro en Multizentrale pro als digital systeem.
Software Rocomotion en Train-controller Gold 8.0. als besturing en Rocomotion 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders plus andere Littfinski decoders.

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #8 Gepost op: 2021-09-15, 12:31:02 »
Beste Ad,
Bedankt voor je bericht sorry dat ik niet duidelijk aangaf dat je de multimuis moest resetten. Ben blij dat het gelukt is,heb dit zelf ook een keer meegemaakt stond gelukkig niet zoveel in het geheugen maar 3 locs voor te rangeren rest in de rode multi muizen. Mvg Henk

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: MultiMause 1032 vervangen voor MultiMause 10813 ??
« Reactie #9 Gepost op: 2021-09-15, 15:24:30 »
Mmmm,

Hoe was het ook alweer?
Muizenhokjes, Muizennissen, Muizenvalletjes 😜

👍

gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.