Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2186 keer)

Offline Peter Neuteboom

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 1
  • Waardering: 0
  • Liefhebber N spoor Analoog en Z21 Digitaal
Even voorstellen
« Gepost op: 2021-10-27, 20:48:54 »
Beste Modeltreinvrienden, dank voor mijn inschrijving. Mijn naam is Peter Neuteboom. Nu nog werkzaam bij een woningcorporatie na een 30 jaar in de marketing. Prachtig werk waar mensen centraal staan en wat meer tijd voor de hobby. Ben al een leven gek op alles wat met spoorwegen / treinen te maken heeft. Vooral lokaal maar ook internationaal materieel. In Canada uren bij -25 zitten wachten op die ene bijzondere extreme lange combinatie. In Edmonton een enorme modelspoorwinkel bezocht. En mooie spullen aangeschaft :o. Wat een snoepwinkel. Een leven zonder spoorwegen en modeltreinen kan ik me niet voorstellen. Veel lezen, Railhobby, Miniworld, Internet, YouTube, musea bezoeken, stoomtreinritjes etc. Met de paplepel ingegoten door mijn vader. Hij had HalfNul H0 zeg vooral nooit "HA-Nul". Zijn eerste loc heb ik nog. Nu vooral N spoor analoog materieel. Maar ook digitaal 1:160 de witte z21 aan het ontdekken. Ben nog een DIGI-amateur maar begin het te snappen. Met Sound via de App op de IPad of telefoon aansturen, maakt het zoveel leuker. Ben minder van banen en landschappen maar het moet wel lekker rijden. Ik gebruik momenteel de rail van Kato Unitrack. Onderschat railmateriaal, niet het mooiste maar wel probleemloos rijden. Nu ga ik op zoek in dit forum naar een NL-gebruiksaanwijzing voor de z21 en nog veel meer kennis. Groet, Peter

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2021-10-27, 23:15:40 »
Haai Peter,

Welkom hier op dit forum.
Voor vragen: hier. Stel ze en iemand zal reageren en je (hopelijk) kunnen helpen.
Mbt een vertaling van de z21, daar zal iemand je wel van dienst kunnen zijn (Piet?).


Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2021-10-28, 09:26:48 »
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2021-10-29, 14:36:02 »
Peter ter aanvulling:


Een off. video van ROCO over de MM in samenhang met een z21 (aswel Duits).


https://www.youtube.com/watch?v=VM9EJNaP5y4




Gr,


Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.