Auteur Topic: Even voorstellen  (gelezen 2821 keer)

Offline klaasdj

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Even voorstellen
« Gepost op: 2021-11-12, 15:35:55 »
Hallo forumleden, ik wil me graag voortellen.
Ik ben Klaas de Jong (klaasdj) en ben 65 jaar jong! Modeltreinen heb ik eigenlijk altijd wel gehad in verschillende spoorbreedtes. Maar sinds onze verhuizing naar een appartement (jan 2020), ben ik begonnen met het bouwen van een nieuwe baan. Beperkt in ruimte helaas. Door diverse oogoperaties met wisselend herstel heb ik moeten overstappen naar uitsluitend H0. Want Z en N zijn voor mij nu echt te klein. Recent heb ik een Roco Z21 met WLAN Maus en een tweetal detectors aangeschaft en draai vervolgens met iTrain Pro voor de aansturing van het geheel.
Ik ben opgeleid als elektronicus (géén elektrotechniek) en zit nu in de IT (Security). Ik ben altijd gecharmeerd van techniek en probeer dan ook heel veel zaken uit. Naast verschillende spoorbreedtes heb ik ook verschillende oplossingen voor het aansturen van mijn baan gehad, waaronder de Märklin Central Station, ESU eCoS, BiDiB en Digikeijs DR5000 Adj.
Nu dus de Z21 en wel voornamelijk omdat deze RailCom en diverse interfaces ondersteunt. Zou iedere fabrikant moeten doen, maar enfin, je moet wat te kiezen hebben nietwaar?
Voor rails heb ik Trix C-Rail gekozen. Niet echt voor de hand liggend, maar daar zitten de laatste ontwikkelingen in wat betreft materiaal voor spoorstaven (anders dan van Märklin C-Rail) een heeft een lager spoorprofiel. Van Märklin medewerkers begrepen zelfs beter dan de Märklin C-Rail ...

Een andere hobby die ik graag combineer met Modeltreinen is 3D printen. Niet alles is met 3D printen goed uit te voeren, maar een aantal zaken zijn redelijk goed met 3D te printen / bouwen en dan voornamelijk als een en ander niet via de reguliere leveranciers beschikbaar is. Mogelijk heeft u op marktplaats mijn "Sextant" als bouwpakket wel eens gezien.
Enfin ik hoop hier een en ander te kunnen leren maar ook te kunnen bijdragen.

Modeltreinen is en blijft tenslotte een fascinerende hobby in al zijn facetten.




Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 790
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2021-11-12, 22:38:02 »
Welkom Klaasdj,

De sextant uit de jaren 70 😉 door Dhr. Enter beschreven.
Ken 'm van station Voorschoten.
Gr,

Dirk
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline klaasdj

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2021-11-16, 18:56:26 »
Dankjewel Dirk  ;D