Auteur Topic: Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold  (gelezen 2831 keer)

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold
« Gepost op: 2021-12-20, 18:13:42 »
Hallo,

Heb sinds kort de Digikeijs DR4024 in huis en het is gelukt om 4 servo's hiermee aan te sturen.
De uitslag kan ik instellen en de snelheid, werkt prima.
Maar hoe moet ik een servo aansturen vanuit TC Gold?
Het is de bedoeling dat ik er de deuren van een locloods mee open en dicht doe.

Hopelijk is er iemand die mij kan helpen.

Ik gebruik de z21 start + Multimaus en TC 9 Gold

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold
« Reactie #1 Gepost op: 2021-12-20, 18:26:20 »
Aart,

hoe stuur jij de servo,s nu aan, doe je dat met de mutimaus via een wisseladres of doe je het anders.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold
« Reactie #2 Gepost op: 2021-12-20, 18:46:26 »
Aart.

In TC gold is er een mpgelijkheid om een extra simbool aan te maken. als je in de editeermode naar zubehor (extra toevoeging) ga dan zie je bovenaan een mogelijk om Tor (deur) toe te voegen en dan komt er een venster waar je het adres enz kunt in vullen,

Als je dit automatisch wilt doen dan kun je bv wat doen met een baanwachter of actie markeerder, er zijn diverse mogelijk heden

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold
« Reactie #3 Gepost op: 2021-12-20, 19:14:23 »
Aart,

hoe stuur jij de servo,s nu aan, doe je dat met de mutimaus via een wisseladres of doe je het anders.

Gr Piet

Hoi Piet,

Dank je voor je snelle reactie.

Ik stuur de servo's nu aan met de multimaus en geef gewoon een wisseladres in.

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold
« Reactie #4 Gepost op: 2021-12-20, 19:16:23 »
Aart.

In TC gold is er een mpgelijkheid om een extra simbool aan te maken. als je in de editeermode naar zubehor (extra toevoeging) ga dan zie je bovenaan een mogelijk om Tor (deur) toe te voegen en dan komt er een venster waar je het adres enz kunt in vullen,

Als je dit automatisch wilt doen dan kun je bv wat doen met een baanwachter of actie markeerder, er zijn diverse mogelijk heden

Gr Piet

Hoi Piet,

Dank je voor de uitleg, ga ik hier maar eens mee stoeien, ben benieuwd. ;D

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9

Offline Aart

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 170
  • Waardering: 1
Re: Digikeijs DR4024 aansturen met TC Gold
« Reactie #5 Gepost op: 2021-12-22, 10:05:37 »
Aart.

In TC gold is er een mpgelijkheid om een extra simbool aan te maken. als je in de editeermode naar zubehor (extra toevoeging) ga dan zie je bovenaan een mogelijk om Tor (deur) toe te voegen en dan komt er een venster waar je het adres enz kunt in vullen,

Als je dit automatisch wilt doen dan kun je bv wat doen met een baanwachter of actie markeerder, er zijn diverse mogelijk heden

Gr Piet

Hoi Piet,

Een deur aanmaken gaat goed en op handbediening kan ik dan een deur open en dicht doen, dit werkt en is lekker simpel. Om dit later automatisch met een trein te bedienen dat komt nog wel. Ik moet de locloods toch nog in elkaar bouwen dus dat gaat nog even duren.
In iedergeval bedankt voor de tip.

Gr,
Aart
Roco z21 start + router, Digikeijs DR4088RB-CS, Digikeijs, DR4018.
TC Gold 9