Auteur Topic: Nieuw  (gelezen 3117 keer)

Offline jwpasman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Nieuw
« Gepost op: 2022-02-22, 12:55:35 »
Mijn naam is Jaco en ben een beginnend n-spoorliefhebber. Ik ben gestart met een Fleischmann testbaan en probeer eerst de basis van digitaal n-spoor te doorgronden. Ondertussen ben ik met het ontwerpen van een meer definitieve baan bezig in Zwitserse stijl. Liefst zou ik met richten op de Rhadische Bahn (oost-zwitserland) en Bernina express. Hebben messen evaring met het (digitale) materiaal van de firma MDS?

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw
« Reactie #1 Gepost op: 2022-02-22, 15:34:13 »
Welkom Jaco,

Je hebt als testbaan een N-Fleischmann startset met een z21 als centrale?
Heb even gegoocheld naar MDS. Kwam eerst bij minder prettige ziektes, maar vond toch de fabrikant/leverancier 😉.
Ziet er netjes uit, maar zal best een goede prijs hebben.
Waarom geen BEMO?

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline jwpasman

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Nieuw
« Reactie #2 Gepost op: 2022-06-08, 15:46:06 »
Dag Dirk,
Een wat late reactie maar dat komt door een paar hectische maanden.
Ik kwam op MDS uit. Lastig te krijgen in NL.
Wel gekeken bij BEMO, maar zag geen N-spoor modellen.
Groet, Jaco

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Nieuw
« Reactie #3 Gepost op: 2022-06-08, 16:08:47 »
Jaco,


Dat klopt. BEMO is 12 mm H0 smalspoor. Foutje mijnerzijds. Maar mooi Zwitsers materieel.
12 mm wordt gebruikt voor TT en ROCO levert dat. PIKO heeft het ook. Zelfs 12 mm samengevoegd met 16,5 mm. Dus krijg je de situatie van de NZH (smalspoor) en het GVB met normaal spoor op de adm De Ruyterweg, tot 1957.
Het zijn maar wat ideetjes, die opborrelen als moergas 😀


👍
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.