Auteur Topic: Wissel aansluiting  (gelezen 2629 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Wissel aansluiting
« Gepost op: 2022-03-09, 16:34:06 »
Ik heb inmiddels de bestelde Roco Line  wissels binnengekregen . In de verpakking zitten de extra pinnen . Wanneer moet ik nu deze gebruiken als verlenging
Ik heb alleen wissel op wissel aansluiting  ( 532  en 532 tegengesteld )  en ( 533 en 533 tegengesteld ) .
Ik heb een foto bijgevoegd van de baan

https://myalbum.com/album/nTu4XbVAPykQYb

Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Wissel aansluiting
« Reactie #1 Gepost op: 2022-03-09, 17:39:08 »
Hans,

in het algemeen kun je zeggen dat je het kleine stukje rails gebruikt wanneer je een recht stuk rails (ook een wissel heeft een recht stuk rails) schuin in je banenplan legt, een schuine afstand is groter daneen recht en dat moet gecompenseerd worden

Kijk een in de onderstaande link en de daarbij horende voorbeelden.

Maak van deze link een copy en zet die in je opening balk bovenaan (bestand),
of onderaan op Gleissysteme 2005 klikken en dan bestand openen

file:///C:/Users/Piet/Downloads/Gleissysteme_2005%20(5).pdf


Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2022-03-09, 17:49:07 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Wissel aansluiting
« Reactie #2 Gepost op: 2022-03-09, 17:57:08 »
Beste Piet ,

Dank voor de info
Dus ik heb het gelukkig goed gedaan met mijn wisselaansluitingen
Ik kom er wel achter met proefrijden dat je de rails makkelijk verkeerd aansluit ; ik had namelijk een aantal rails en wissels waar aan een kant de railaansluiting hoger lag omdat hij niet goed was aangesloten . Soms is het een gepiel dat had je bij de Geoline niet zo gauw had .
Het gevolg de trein hobbelde en ontspoorde een keer .   

Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails