Auteur Topic: Cv waardes aanpassen  (gelezen 4957 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 496
  • Waardering: 0
Cv waardes aanpassen
« Gepost op: 2022-03-29, 13:17:25 »
Beste , ik wil voor een aantal loks de Cv waardes aanpassen  zoals  CV 2  optreksnelheid (hoger )  en Cv5  maximale snelheid ( hoger ) en eventueel Cv3 
Nu is mij niet duidelijk of je de waarde hoger of lager moet invoeren

Cv 5     maximale snelheid   staat op 147     ik neem aan dat deze waarde dan hoger moet zijn
Cv 2     optreksnelheid                                idem
Cv 3     afremvertraging                              ik neem aan lager

Mvg Hans 

Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Cv waardes aanpassen
« Reactie #1 Gepost op: 2022-03-29, 15:36:02 »
Beste Hans

Betreffende cv's het volgende:

Çv 2 is voor de laagst mogelijke snelheid in te stellen waarbij de loc nog normaal rijdt waarde meestel 3

Cv 3 is voor het instellen van de optreksnelheid hoe hoger de waarde hoe langzamer de loc optrekt

Cv 4 is voor het instellen van de afremsnelheid hoe hoger de waarde hoe langer de remweg is

Cv 5 is voor het instellen van de max snelheid hoe hoger de waarde des te harder de loc rijdt

Je moet wel even kijken naar welke decoder in de loc zit en wat de minimale en maximale in te stellen waardes zijn voor de cv's mvg Henk

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 496
  • Waardering: 0
Re: Cv waardes aanpassen
« Reactie #2 Gepost op: 2022-03-29, 15:53:54 »
Beste  Henk,

Dank  voor de toelichting
Ik had nog een verkorte handleiding van 2006  waarin  de beschrijving afwijkt van de huidige handleiding
Daar staat  Cv2  Optreksnelheid
                 Cv3   Afremvertraging
                 Cv5   Maximale snelheid 

Cv 4 wordt daar niet vermeld
Mvg Hans 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline trikers

  • Junior lid
  • **
  • Berichten: 131
  • Waardering: 0
Re: Cv waardes aanpassen
« Reactie #3 Gepost op: 2022-03-30, 15:15:56 »
Beste Hans welk merk decoder is het cv's 1 t/m 6 is gestandaardiseerd en is voor iedere dcc decoder het zelfde. Mvg Henk