Auteur Topic: Programmeren Digikeijs DR4050  (gelezen 3297 keer)

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Programmeren Digikeijs DR4050
« Gepost op: 2022-03-01, 16:54:15 »
Goedendag wie heeft er ervaring met het programmeren van de Modelbaanverlichting van Digikeijs de DR4050 en 4051.
Na veel gezoek en getob heb ik eindelijk de software gedownload en op de pc staan. de ledverlichting brand en ik kan de vier verschillende standen, daag-avond-nacht-ochtend netjes instellen. Maar om het geheel automatisch te laten werken moet de DR4050 worden geprogrammeerd. Bij Digikeijs gaat dat veelal dmv het omzetten van een wissel. Helaas blijft de rode led naast de programmeerknop niet branden als ik de knop ca 5 seconden heb ingedrukt. Als ik dan vervolgens de voeding van de ledverlichting eraf haal en dan de knop 5 seconden indruk gaat de rode led wel branden maar gaat dan ook niet meer uit. Wat ik ook doe een wissel met de rode multimaus of I-pad omzetten de led blijft branden. Ik heb de de railspanning aangesloten op de DCC aansluiting van de DR4050. 

Ik heb al verschillende keren aan Digikeijs gevraagd of de railspanning van 18v wel op de DR4050 kan worden aangesloten maar helaas op die vraag nog geen antwoord gehad. in de handeling staat dat de extra schakeluitgang 12volt is. De Z21 geeft 18v railspanning.

Kan het zijn dat je met de Z21 als je die een keer ge-updatet hebt niet meer kan programmeren? Dat is wat DCC-decoderservice mij een keer vertelde.

Dan gelijk maar een volgende vraag. Hoe schakel/activeer ik de DR4050 in Traincontrolle 9?



Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Programmeren Digikeijs DR4050
« Reactie #1 Gepost op: 2022-03-01, 19:02:12 »
Arie,

Heb je de USB verbinding ook aangesloten,

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Programmeren Digikeijs DR4050
« Reactie #2 Gepost op: 2022-03-01, 19:39:27 »
Piet, ja die heb ik ook aangesloten. Sorry dat ik dat vergat te vermelden.
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.