Auteur Topic: Voorstellen  (gelezen 2633 keer)

Offline Kian

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Voorstellen
« Gepost op: 2022-05-09, 10:17:33 »
Hallo,
Ik ben Kian. 40 jaar geleden heb ik mijn treintjes ingepakt en in een doos op zolder gezet. Ik wilde weer eens beginnen aan deze hobby en digitaal leek me heel interessant. Bij het uitpakken van mijn oude treintjes bleken ze het niet best meer te doen (schoonmaken!). En, tjonge, wat ziet dat nieuwe spul er mooi uit zeg! Al vrij snel had ik een Pruisische T3 (lijkt op NS 7700 en ja sorry van Trix), een Blokkendoos (Roco) en een groene Sik (Roco), maar geen digitaal spoor. Dus eerst maar even uitgeprobeerd bij een vriend met een Z21. Daar merkte ik al wel dat het digitaal rijden wel een hele andere dimensie geeft aan de modelspoorbaan. Ik heb nu inmiddels ook een Z21 (startset), even uitgeprobeerd en gelijk weer ingepakt vanwege een verbouwing thuis (komt dit najaar wel weer).
Ik merk dat ik het Nederlandse materieel van rond de oorlog het meest interessant vind. Met wat zoeken is daar momenteel heel veel van verkrijgbaar.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2022-05-09, 17:41:46 »
Welkom Herintreder,

Kian, prima, dat je vaststelt, dat je oude spullenboel goed schoongemaakt moet worden.
Het digitaliseren is best een leuke uitdaging, maar soms is het technisch eigenlijk niet te doen. Dt kan veroorzaakt worden door het type motor, ruime e.d.
Op internet kunje hier een heleboel over vinden.
Je schrijft, dat je een Z21 hebt. Ik denk dat het een z21 (startset). Prima produkt en aanmerkelijkgoedkoper dan een Z21. Kijk maar eens hier: https://www.z21.eu/de/z21-system/allgemein
En hier: http://martontheweb.nl/z21/introductie-z21.html


Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Kian

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2022-05-11, 12:01:38 »
Ja een "witte z21". Dank overigens voor de link naar Marathonweb. Op zich geen nieuwe info maar wel overzichtelijk bij elkaar (ik vind nog wel een informatie-jungle). En natuurlijk leuke voorbeelden.