Auteur Topic: Krijg de Z21 app niet werkend  (gelezen 4345 keer)

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Krijg de Z21 app niet werkend
« Gepost op: 2022-07-03, 18:21:02 »
Beste roco fans,
Hopelijk weet een van jullie antwoord op mijn misschien wel heel simpele vraag. Ik ben in het bezit van een startset met de digitale sik erin. Daarnaast heb ik nog een loc 1800 (roco) en een dieseltreinstel van PIKO. Nieuwe baan ontworpen en alles rijdt prima. Nu wilde ik de Z21 app gaan gebruiken en tot mijn verbazing kreeg ik geen contact met internet. Nu blijkt ook dat ik kortgeleden glasvezel heb gekregen met gelijk daarbij de box 12 van kpn dit in combinatie met een super wifi punt. Alles werkt perfect zowel internet, tv alsmede vaste telefoon en mobiel.  Hiervoor had ik de kpn box V10A. Die werkte ook goed. Nu blijkt dat sinds ik de box 12 heb ik de Z21 app niet meer werkend krijg. Van alles geprobeerd (ook via de KPN waar ik een super service van heb gehad). Ik heb in de modem van kpn ook de 2.4 ghz aangezet (want de tp link zit op 2.4 ghz). Ook de tether app van tp link gebruikt en diverse instellingen geprobeerd maar ook hier niets. Diverse downloads en instructies van het net gehaald maar ook die boden geen soelaas. Router tp link aan modem kpn gehangen en via de blauwe aansluiting geprobeerd. Het leek even te werken maar helaas. Diverse malen de boel gereset maar ik kom maar niet in contact met de Z21 app/internet. Krijg steeds de melding “verbonden, geen internet”. Tevens heb ik een oude maintenance tool geprobeerd  alsmede de firewall (in dit geval van ESET) uitgezet. Voor de zekerheid nog een andere utp kabel geprobeerd (tja kan stuk zijn nietwaar) Ook dit hielp niet. Ik blijf het sterke vermoeden houden dat het aan de box 12 ligt. Of doe ik iets anders fout. Dus fans willen jullie je licht eens laten schijnen op dit probleem.  Alvast dank voor de moeite. Groeten van Ben

Offline Waalspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 83
  • Waardering: 0
Re: Krijg de Z21 app niet werkend
« Reactie #1 Gepost op: 2022-07-04, 10:16:50 »
Hallo Ben,
Misschien heb je iets aan deze link naar een soortgelijk probleem op het BNLS forum:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=97718.0.html
Groeten,
Bas

Z21, Sprog3, Rocrail,
NS III, IV

Offline benkesseler

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 47
  • Waardering: 0
Re: Krijg de Z21 app niet werkend
« Reactie #2 Gepost op: 2022-07-07, 18:55:07 »
Hallo Bas,

Bedankt voor je uitgebreide mail. Helaas is het mij niet gelukt om het voor elkaar te krijgen. Na veel gehannes mijn treinen weer aan de praat gekregen en de wissels kunnen bedienen. Toch het belangrijkste. Ik laat het hierbij. Ik ben het geknutsel na bijna drie weken onderhand wel zat. Nogmaals dank.