Auteur Topic: Overgang Roco geoline naar line met bedding  (gelezen 4456 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 489
  • Waardering: 0
Overgang Roco geoline naar line met bedding
« Gepost op: 2022-06-06, 20:47:02 »
Beste , ik heb nu twee aparte banen  :  A.  ( oude ) Roco geoline  rails  B  . Roco line met bedding
Na een tijdje dit in gebruik te hebben werkt dit in de praktijk toch erg lastig . Apart opstarten en bediening meerdere mausen ( nieuwe en oude met kabel ) .
Omdat vervanging van de geoline rails toch een hele investering is,   is mijn vraag kan ik dit oplossen met een soort overgangsrail . 


Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overgang Roco geoline naar line met bedding
« Reactie #1 Gepost op: 2022-06-07, 09:56:52 »
Hans,
Roco heeft daar een recht stukje overgangsrails voor , artikel nummer 61120 kost €3,90
Maar wat je beter kunt doen is om bij de geoline het stukje plastic onder de railverbinder er afzagen en bij de roco met een stukje afzagen van het plastic onderframe en dan kun je de rails gewoon verbinden.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders