Auteur Topic: Re: wie helpt mij blokken en melders in vullen in Traincontroller Bronze  (gelezen 3181 keer)

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Ja daar is ie weer. Nu met de vraag om toch voor mij in mijn tekening aan te geven waar de blokken en melders kunnen komen, om een indruk te krijgen van Traincontroller?
Alvast bedankt
Wim van Eeden
« Laatst bewerkt op: 2022-06-08, 19:56:29 door Wim van Eeden »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: wie helpt mij blokken en melders in vullen in Railcontroller Bronze
« Reactie #1 Gepost op: 2022-05-23, 21:44:40 »
Wim,
ik heb even in Traincontroller Bronz het banenplan ingetekend zoals het er mogelijk uit zou kunnen zien, het is traincontroller en niet Raincontroller.
ook heb ik de blokken erin getekend en die zitten in het algemeen tussen de wissels en als het spoor erg lang is tussen de wissels dan kunnen er ook meerdere blokken in dat stuk spoor zitten, zie maar een bv blok 14 en 18 en 21 en 11, 4 stuks in een lang stuk spoor.
Ik heb de aansluiting en indeling van de melders in de blokken nog niet uitgewerkt, wil eerst gaarne nog iets meer info wat je exact wil en wat de bedoeling is met Bronz of dat je mogelijk misschien wel iet meer wilt bv zilver, wel iets duurder maar meer mogelijkheden en waarschijnlijk hen je dan ook minder modules nodig waardoor het soms uiteindelijk nog niet veel duurder is .

overigens de blokken allemaal nog langer of korter worden gemaakt als dat nodig  of wenselijk zou zijn.
Laat eerst maar eens horen wat je ervan vindt en wat je graag zou willen.
bijgevoegd een banenplan in brons
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: wie helpt mij blokken en melders in vullen in traincontroller Bronze
« Reactie #2 Gepost op: 2022-05-31, 12:52:49 »
Sorry voor mijn late reactie. Ik kon niet inloggen mijn fout. Kijk hier heb ik nou wat aan. Ik had mijn blokken niet goed aan gegeven. Nu nog een vraag ik heb mijn melders waar schijnlijk verkeerd aan gesloten aan mijn decoders de 4088nl en drie 4088cs dit is in koploper ingegeven dat waren de melders 1.01 1.02 en 1.02 enz of maakt dat niet uit?? En ik wil graag de buitenste blokken met de klok mee en de binnenste tegen de klok in. Ik heb in eerste instantie alles in koploper in gegeven dus. Ik heb de DR5000 als centrale mijn wissel van Roco geoline met aan driving en decoder [geen draadjes dat is makkelijk]Als je meer wilt weten hoor ik dat graag o ja mijn langste blokken zijn 2 meter en kortste +- !30 mtr . En nogmaals een sorry ik heb wat veranderd aan mijn baan dit is mijn nieuwe. Wat ik wil is rijden met vier treinen buitenste baan met de klok mee ,waar stop en snel treinen kunnen rijden, en de binnenste baan met goederen vervoer ook heb ik een kazerne met tanks en militaire voertuigen die via dat binnen spoor vervoert kunnen worden. Ik ben 74 dus het hoeft niet zoveel te zijn .Ik vind de scenery eigenlijk het leuks. Nog even terug komen op het maken van het tekenen, ik dacht dat ik de blokken achter elkaar moest zetten nr 123 dus niet zoals jij dit doet en daar om ging het mis bij mij . Nou ik hoop dat je mij nog een keer wilt helpen .
Alvast bedankt
Wim van Eeden
« Laatst bewerkt op: 2022-06-08, 19:58:38 door Wim van Eeden »

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: wie helpt mij blokken en melders in vullen in Railcontroller Bronze
« Reactie #3 Gepost op: 2022-06-01, 18:01:58 »
Wim,
Even nog een paar vraagjes, met welk systeem werkt je nu, is dat de Dr5000 of is dat met de z21.
Heb je Traincontroller bronz op je pc geïnstalleerd en hoe heb je dit systeem ingesteld, bv onder lenz of z21 of iets anders.
Hoe heb je de terugmelders aangemeld , is dit onder loconet of iets anders.
Is mij allemaal nog niet duidelijk.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: wie helpt mij blokken en melders in vullen in Traincontroller Bronze
« Reactie #4 Gepost op: 2022-06-02, 19:56:02 »
Nog even wat informatie. Ik heb de DR5000 en deze is inmiddels aan gesloten op de software Traincontroller Bronze dit heb ik met loconet gedaan en com 4
Ik heb in middels de tekening gemaakt in Traincontroller Bronze En wat blokken, nu even proberen mijn vragen duidelijk te stellen! Mijn wissels heb ik in mijn oude tekening en baan in gegeven met de klok mee met wissel 1 tot wissel 19 u heeft in de tekening de blokken tegen de klok in getekend, dus is mijn vraag moet ik de wissels veranderen ? dat is een vraag . twee de vraag ,mijn blokken die ik aan gesloten heb aan de DR4088ln en de drie DR4088cs moeten de bedrading hier van ook veranderd worden?
alvast Bedankt Piet.
Wim van Eeden
« Laatst bewerkt op: 2022-06-08, 19:59:53 door Wim van Eeden »

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: wie helpt mij blokken en melders in vullen in Traincontroller Bronze
« Reactie #5 Gepost op: 2022-06-08, 20:02:07 »
Hoe ik toch stee vast rail plaats van Traincontroller schreef Het spijt mij? :-[