Auteur Topic: Melders  (gelezen 3257 keer)

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Melders
« Gepost op: 2022-08-10, 21:15:31 »
Hallo. Ik heb een vraag! hoe zien drie melders er uit in TrainController , van links naar rechts gereden?
Wim van Eeden

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders
« Reactie #1 Gepost op: 2022-08-11, 10:47:36 »
Hallo Wim,
Hoe zien drie melders eruit in traincontroller?,
Dit kan verschillend zijn in welke versie die je gebruikt en wat je bedoeld met 3 melders.
Ga er even vanuit dat je bedoeld dat er in 1 blok 3 melders geplaatst worden waarvan de belangrijkste zijn de melder die het remmen in werking zet en de melder waarbij de trein stopt.
Ik heb even een klein voorbeeld gemaakt hoe je een blok in 3 secties kunt verdelen en dan daar in de rem en stopmelder kunt verdelen, in jet voorbeeld van blok 4.6 in mijn voorbeeld heb ik alleen maar rem en stopmelder aangegeven en in de middelste sectie nog niets.
In Traincontroller Gold en zilver kun je uitstekend rijden met 1 sectie per blok met die je weer kunt indelen met meerdere rem en/of stopmelder en nog vele andere melders, hierdoor bespaar je veel geld doordat je minder rand apparatuur nodig hebt en bedrading.

Laat maar een horen of dit is wat je bedoelde.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders
« Reactie #2 Gepost op: 2022-08-12, 16:42:45 »
Hallo Piet. Eerst ik heb Brons, en sorry ik ben wat onzeker over wat het snappen van wat ik lees. Maar goed ik heb gelezen dat bij twee melders in een blok dat het midden stuk minder stroom krijgt en dat je daarom een diode moet plaatsen { dat was bij een koploper forum] en dat maakt dat ik er van uit ga dat het bij geen melder, in het midden ook zo moet? is dat bij TrainController ook het geval??
Al vast bedankt Piet je filmpjes met onder titels hebben mij al veel geleerd! En nog een ding ik heb op mijn hele baan al per blok drie melders aan gesloten zitten dus is dat moeilijk om te veranderen.
Wim van Eeden

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders
« Reactie #3 Gepost op: 2022-08-12, 18:58:57 »
Wim,
Voor bronz ziet het iets anders uit, zal daar de komende dagen ook even een afbeelding van maken, wat de diode betreft kan er verschil in zitten welke melders je gebruikt, zelf gebruik  ik melders van litfinski in combinatie met roco 10785 en dan is de spanning zo gering dat dat zonder diodes prima werk, welke gebruik jij

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2022-08-13, 11:20:27 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders
« Reactie #4 Gepost op: 2022-08-13, 09:57:48 »
Hallo Piet. Ik heb de DR4088LN loconet 1x en daar aan 4x DR4088 en de centrale DR5000. Ik wil ook de middelste melder er in om dat ik dus in elk blok drie melders heb aan gesloten zitten, en het is ondoenlijk om al mijn onderbrekingen weer dicht te solderen [veranderen].
Wim van Eeden. prettig weekend

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Melders
« Reactie #5 Gepost op: 2022-08-13, 15:26:20 »
Wim,

Heb even een voorbeeld gemaakt van een blok in Bronz, je ziet het verschil zit hem in de mindere instelmogelijkheden en de aantal melders die je kunt plaatsen in een blok, ook de remafstand (rampe) kun je moeilijker instellen door alleen maar een schuifje en niet zoals bij de andere met cm afstand, de stopmelder kun je ook niet betstellen en zal direct in werking gaan zodra de melder wordt geactiveerd

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders
« Reactie #6 Gepost op: 2022-08-13, 18:56:06 »
 Hallo Piet . Als dit Het is ga ik er mee stoeien zo gouw ik op zolder zonder te smelten kan werken.
Bedankt voor jou hulp.
Wim van Eeden

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Melders
« Reactie #7 Gepost op: 2022-08-23, 13:42:37 »
Hallo Piet het is gelukt. Althans met de melders plaatsen in TrainController Bedankt.