Auteur Topic: Raspberry Pi  (gelezen 7079 keer)

Offline frans

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
    • zeewoldermodelspoor
Raspberry Pi
« Gepost op: 2023-01-22, 17:59:54 »
Ik ben lange tijd weg geweest van dit forum door persoonlijke omstandigheden, maar heb het modelspoor thuis weer opgepakt.
Ik heb mijn nieuwe baan rijdende met de volgende artikelen.
Digikeijs DR500;
Bezetmelding: ArLoCo met sensoren;
wissels: Atecmo decoders met servomotoren.
Dit alles via de loconetbus.
Nu heb ik mijn baan rijdende met een laptop en Rocrail.
Dat werkt ook op mijn Raspberry Pi.
Vraag, kan ik die truck ook uit halen met Trailcontroller Brons
Dat printje werkt tenslotte op een Linuxplatform.

Frans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Raspberry Pi
« Reactie #1 Gepost op: 2023-01-22, 18:55:31 »
Frans,

Het spijt me maar ik heb geen idee,  ben niet bekent met arloco en raspberry.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline frans

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
    • zeewoldermodelspoor
Re: Raspberry Pi
« Reactie #2 Gepost op: 2023-01-22, 20:38:14 »
Jammer Piet, het was een schot voor de boeg. Niet alleen Rocrail, maar ook Itrain werkt op een Raspberry Pi. Het is eigenlijk een mini PC op een heel klein printje met vier usb poorten een HDMI aansluiting voor b.v een TV en een voeding. De HD is een mini SD kaart. Je hebt dus eigenlijk geen pc meer nodig om je modelbaan te besturen. En dat voor 7 tientjes. Hij is snel met een werkgeheugen van 8 Gb. Mogelijk reageert er nog iemand.
Frans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Raspberry Pi
« Reactie #3 Gepost op: 2023-01-22, 22:41:59 »
Frans,
Bij Itrain zul je waarschijnlijk ook wel een besturingsysteem moeten invoeren op je raspberry denk ik , als dat nu bv Xpressnet zou zijn dan zou je bij  traincontroller Lenz kunnen invoeren en mogelijk zou het dan werken omdat lenz ook met xpressnet werkt maar dat is maar een vermoeden, verder heb ik daar geen ervaring mee
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline frans

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 0
    • zeewoldermodelspoor
Re: Raspberry Pi
« Reactie #4 Gepost op: 2023-01-23, 10:44:00 »
Beste Piet, ik ga maar eens proberen de demo te installeren. Ik wil het wel zeker weten voordat ik geld uit geef.
Rocrail en Itrain kun je op alle drie de besturingssystemen (Apple Os, Windows en Linux) installeren. Koploper gaat niet. Op de site van Traincontroller lees ik daarover niets. Eerst even mijn LAN verbinding in orde maken.
De reden is, dat mijn Laptop minder wordt eerdaags de geest geeft, dat een Raspberry Pi een leuke oplossing is en dat Traincontroller aantrekkelijk is door zijn bediening en configuratiegemak.
Bedankt voor het mee denken.
Frans

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Raspberry Pi
« Reactie #5 Gepost op: 2023-01-23, 10:50:50 »
Frans,
Bij mijn weten werkt traincontroller alleen onder Windows maar mogelijk kun je windows ook simuleren op jouw configuratie, weet ik niet
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders