Auteur Topic: Mag een blok 7 meter zijn  (gelezen 5690 keer)

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Mag een blok 7 meter zijn
« Gepost op: 2022-06-27, 21:40:32 »
zie vraag, mag een blok in TrainController 7 meter zijn?

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Mag een blok 7 meter zijn
« Reactie #1 Gepost op: 2022-06-28, 09:50:09 »
Wim,

Vooropgesteld, ik weet niets van TC.
Maar waarom een blok van 7 meter? Het lijkt mij, dat als je het blok in tweeën of drieën deelt, je met meer treinen enerzijds kunt rijden en een stuk veiligheid anderzijds inbouwt.

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Mag een blok 7 meter zijn
« Reactie #2 Gepost op: 2022-06-28, 19:13:38 »
Was een idee van een ander forum lid, ik denk ook dat twee blokken een beter idee is .
Bedankt

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Mag een blok 7 meter zijn
« Reactie #3 Gepost op: 2022-06-29, 13:05:58 »
Wim,

zoals Dirk al aangaf kun je een blok van 7 meter beter verdelen in meerdere kleine blokken, een blok hoeft niet langer te zijn dan je langste trein, ik zou dan ook die 7 meter in 3 stukken verdelen en hierdoor kun je met meerdere treinen korter achter elkaar rijden en het instellen van je remweg en stopplaats wat in bronz al moeilijker is dan in zilver of gold kun je dan beter instellen.

G Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Wim van Eeden

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 28
  • Waardering: 0
Re: Mag een blok 7 meter zijn
« Reactie #4 Gepost op: 2022-06-29, 17:32:11 »
Hallo Piet zo zie je maar weer zo veel mensen zo veel meningen. Ik ben er ook van over tuigt gaan raken dat mijn drie blokken veel meer mogelijker maken, wat jullie zeggen de ene trein rijd in blok acht en voor hem rijd een trein in 9 dan kan hij wachten tot 9 vrij is, enz .Ja dit laat ik zo.
Bedankt. Wim van Eeden