Auteur Topic: Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0  (gelezen 4663 keer)

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0
« Gepost op: 2022-07-09, 20:02:49 »
Kort geleden was ik ik bezig was de Z21 bij te werken met de Z21 Maintenance V1.17.2 software, toen ik zag dat er ook een update was voor de Rode Multimaus:
 firmware V2.00  Deze er maar gelijk op gezet, want daarmee kun je ook functie-nummers bedienen tot F31 bij uitgebreide decoders.
Dat ging probleemloos.
Echter , wat later, kwam ik erachter dat de Multimaus wél werkt met de Z21 , maar niet meer met de Roco 10764 doos.
Dat staat )zo lees ik achteraf!)ook in de omschrijving:  • Aus Speicherplatzgründen wird die "Master"-Buchse des Digitalverstärkers
 (10764 und 10761, beide nicht mehr lieferbar) nicht mehr unterstützt
Ik moet dus een van mijn muizen terugzetten...!
François

Offline bertcaus

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 289
  • Waardering: 1
Re: Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 2022-07-10, 11:10:00 »
Goed om te weten François  :)

Ik denk dat je veel mensen behoed hebt om hetzelfde te ondervinden.

Groeten, Bert
Roco Geoline - z21 start + router + WLAN maus - 1 multimaus als slave - 2 x Roco 10764 als booster - 3 x Roco 10787 + GBM-8 Littfinski als terugmeldsysteem - 4 x 10775 Wisseldecoder - Rocomotion 5.9 en Train-controller Gold 8.0 - Voorliefde voor oude E-locs met drijfstangen

Online Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 784
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0
« Reactie #2 Gepost op: 2022-07-10, 12:16:33 »
Beste François,

Ik heb even rondgeneusd, maar downgraden van je MM heb ik nog niet gevonden.
Door je MM naar fabrieksinstellingen terug te zetten en dan even op internet naar de voorlaatste update (V1.4) te zoeken kun je misschien wat "redden".
Voor het terugzetten/resetten van de fabrieksinstellingen, verwijs ik naar hoofdstuk 3.5 e.v. van het laatst verschenen handboek: 10810-multimaus-nl-200619.pdf, die je kunt downloaden van de Roco-site.

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Online Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 784
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 2022-07-10, 12:18:32 »
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline François

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 16
  • Waardering: 0
Re: Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0
« Reactie #4 Gepost op: 2022-07-24, 19:16:09 »
Het met de Maintenance-software herplaatsen van de vorige Multimaus versie 1.5 gaat probleemloos.
Deze muis werkt nu weer gewoon met de de oude 10764 doos.
Met een reset was alleen de serie in de maus geprogrammeerde locs verdwenen maar de maus had dan vast
nog steeds niet gewerkt met de oude zwarte 10764 doosjes.
François

Online Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 784
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Roco Multimaus Update V1.5 -> 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 2022-07-25, 10:48:25 »
François de 1764 en ook de voorloper 10761 zijn versterkers, die in combo met de Maus R2/3 en de MM (goed) werken.
Dus de intelligentsia zit in de muis.
Echter de bitbreedte breekt je waarschijnlijk op. Dat was ook één van de redenen om de Z21 lijn uit te brengen.
De "oude" rode MultiMaus zal wel een multiplexer missen, waardoor de adressering in de fout gaat. Simpelweg gezegd: je woont in een straat, waar nieuwbouw is gepleegd, maar de post beteld niet verder dan de oudere bouw, want de postcode kent (nog) niet de nieuwere huisnummers. 🤨
Er is nu een nieuwere muis uit en die zal die technische aanpassing wel hebben.

En wat die 10764 doosjes betreft, ze zijn nog steeds prima 👍

 
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.