Auteur Topic: Lennard stelt zich voor  (gelezen 2722 keer)

Offline Lennard

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 3
  • Waardering: 0
Lennard stelt zich voor
« Gepost op: 2022-10-04, 16:57:24 »
Sinds vandaag ben ik lid geworden van dit forum. Ooit als kind/jongeling al driftig bezig geweest met de modeltrein. Toen een hele niet en pas een paar jaar geleden toen het ouderlijk huis leeg moest de treinen hobby weer opgepakt. Verbaasd wat er in de loop der jaren verder is ontwikkeld. Ik ben toen maar meteen de digitale wereld ingestapt. Op marktplaats een Roco centrale en multimaus gekocht en verder alle andere elektronica in zelfbouw gerealiseerd. Oude laptop en Koploper en vervolgens automatisch rijden (ook op de draaischijf). Liep alleen zo langzamerhand tegen de stroomgrenzen van de 10764 centrale aan. Ik dacht even met een booster aan de slag te gaan, maar heb de zaak omgedraaid. Een Z21 aangeschaft en de oude 10764 als booster daarop aangesloten. De oude Multimaus op de Z21, de Rosoft interface op de Z21 en de baan nog steeds even op de oude 10764. Ook nog even het IP adres van de Z21 gewijzigd, die gekke wifirouter zit er bij mij dan ook niet meer tussen. Alles draait als een zonnetje en op het eigen LAN. De (nieuwe) Z21 app op de smartphone geïnstalleerd, daarin de locomotieven en de baan aangemaakt. Even puzzelen, maar dan heb je ook wat aardigs in de hand.

Compartimenteren van de baan wordt nu de volgende klus.

En oh ja, met uitzondering van een Blokkendoos verder alleen stoomlocomotieven. Probeer het een beetje in het midden van de vorige eeuw te houden.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Lennard stelt zich voor
« Reactie #1 Gepost op: 2022-10-07, 12:22:36 »
Welkom Lennard,

Hoezo, een herintreder? Lekker bezig en met oplossingen om van te watertanden.
Tijdperk II - III begrijp ik. Leuke mogelijkheden👍.
Heb prettige herinneringen aan de Blokkendozen. Kan mij nog een goederen stoomlok herinneren bij de Westergracht in Haarlem (1956).
Ook de fundamenten van de draaischijf in Zandvoort.

Kortom een boeiende tijd.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.