Auteur Topic: Prijzen modelspoorartikelen  (gelezen 2601 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Prijzen modelspoorartikelen
« Gepost op: 2022-10-22, 19:22:27 »
Beste ,

Het valt mij op dat de prijsverschillen tussen de lokale treinwinkel en Duitse internetzaken steeds groter worden  .
Ik zag  laatst  een Roco treinset van eind 2021  met een prijsverschil van 200 euro   
Mijn plaatselijke treinwinkel hanteert altijd de adviesprijs en geeft sporadisch korting  , de treinset kost 644  euro  bij hem .
Bij de Duitse internetzaak 449 euro  en gratis verzending .
Bij zulke grote verschillen wordt de stap steeds kleiner om alles in Duitsland te kopen om geen  dief van je eigen portemonnee te worden .
Mvg Hans       
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Prijzen modelspoorartikelen
« Reactie #1 Gepost op: 2022-10-22, 19:29:59 »
Tja Hans,

Je snijd een bekend probleem aan.
Ook op beurzen merk je dit soort prijsverschillen, zeker als de verkoper op de beurs ook nog eens uit Germanië komt.
Ik ben het met je eens, dat je steeds meer een dief van je eigen portemonnee wordt. En € 200 verschil kun je veel mee doen.
Als je lokale treinenboer zich krampachtig blijft vasthouden aan vaste voorgeschreven prijzen, tja, dan zou ikhet wel weten.
Wel is het zo, garantie kan ook een rol spelen. Maar bij degangbare spullenboel, ewoon of op een beurs of via iternet.😁
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Prijzen modelspoorartikelen
« Reactie #2 Gepost op: 2022-10-23, 18:17:31 »
Ik heb nog even een vraagje   : ik zie vaak een opmerking bij bepaalde artikelen dat het een MC - Vedes  nummer betreft en een exclusief model is .
Nu is mij niet duidelijk  wat de term MC  - Vedes inhoudt     Is dit een specifiek bedrijf

Mvg Hans 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Prijzen modelspoorartikelen
« Reactie #3 Gepost op: 2022-10-23, 18:34:49 »
Klopt Hans, Vedes is een organisatie, welke tot halverwege de tachtiger jaren ook in Nederland vertegenwoordigd was. MC staat voor Modell-Controlled (denk ik), want als ik MC-Vedes.de intik, kom ik op een site, welke op treinen en RC auto's is gericht, incl. landschapstoffering (raar woord: stof is voor trein-o-logen uit-den-boze).

Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Prijzen modelspoorartikelen
« Reactie #4 Gepost op: 2022-10-23, 19:09:17 »
Onder voorbehoud, MC
Ik dacht dat het een afkorting is van  Modell Car service
Vedes was in Duitsland een keten van winkels dat je kunt vergelijken met intertoys.
Ik heb daar in het verleden veel gekocht voor mijn baan, helaas ruim 10 jaar geleden gestopt
Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2022-10-23, 19:13:52 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 788
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Prijzen modelspoorartikelen
« Reactie #5 Gepost op: 2022-10-23, 23:07:31 »
Piet,

Hier in Alkmaar was ook een Vedes vestiging. Helaas midden tachtig verdwenen.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.