Auteur Topic: Keuze functies multimaus  (gelezen 6218 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 497
  • Waardering: 0
Re: Keuze functies multimaus
« Reactie #15 Gepost op: 2023-03-17, 15:31:21 »
Beste  Dirk,

Bij 1x op SHIFT drukken verschijnt het pijltje niet , je moet 2x op SHIFT drukken om het pijltje zichtbaar te krijgen .

Volgens de beschrijving die ik in eerder bericht heb vermeld lijkt het erop dat je eerst in het menu iets moet aanpassen maar dat is mij niet duidelijk vooral de term FG 1tm FG 3
Mvg Hans

Aanvulling : Ik heb als test de oude rode maus met draad aangesloten en als ik daar op Menu + Shift druk verschijnt wel in het scherm FG3
Maar wat is de bedoeling van deze aanduiding moet ik dan nog iets aanpassen in dit scherm 
Nog even voor de duidelijkheid  bij de zwarte draadloze maus krijg ik niet de F3G in het scherm als ik op Menu + Shift druk 

Is de update misschien niet goed gegaan  alhowel ik wel de melding  succesfull kreeg na inlezen firmware 1.42

Mvg Hans   
« Laatst bewerkt op: 2023-03-17, 17:19:17 door Hansw »
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Keuze functies multimaus
« Reactie #16 Gepost op: 2023-03-18, 21:09:04 »
Hansw.

copieer de onderstaande link en lees dit eens door, om op jouw Maus  geschikt te maken voor de F toetsen tot F31 moet je de maus opdaten naar versie V2.00

Ook de wlanmaus moet de laatste versie hebben , dacht 1.05 maar dat moet ik nakijken, weet dit niet zeker, wijziging nagekeken en dan kom ik bij versie
V 1.10.2

Als ik het goed begrepen hebt kun hierna de maus met kabel niet meer gebruiken als master aan bv de oude centrale 10764  alleen nog als slave

link copieren of bestand Firmware openen, onderaan
file:///C:/Users/Piet/Downloads/multimaus-firmware-update-v2-00.pdf

Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2023-03-18, 22:04:03 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 497
  • Waardering: 0
Re: Keuze functies multimaus
« Reactie #17 Gepost op: 2023-03-18, 22:20:50 »
Beste Piet, Ik heb op de Roco site bij downloads het volgende uitgevoerd: Op de site maintenance tool de upgrade 1.42 voor de z21 uitgevoerd .In die upgrade zit de 2.00 aanpassing voor de functies boven de 20  voor de zwarte maus ( Dat staat bij de toelichting ). 
Als tweede handeling  heb ik bovenaan het scherm van de maintenance toon gekozen voor muis,dan krijg je de rode maus te zien in het scherm en  je moet dan de rode maus aansluiten op de R bus van de z21 en dan wordt  de 2.00 firmware verwerkt

Bij beide upgrades kreeg ik de melding succesvol uitgevoerd
Ik kan nu met de rode maus de functies 20 tm30 bereiken
Je moet eerst op Menu Shift drukken en dan zie je FG3 staan ,dit bevestigen met Ok en het pijltje knippert 3x
Om FG 2tm FG0 te kiezen moet je weer t Menu Shift  ingeven en dan door bladeren om een FG te kiezen ( FG 3 of FG 2of FG1 of FG0  )
Maar bij de nieuwe zwarte muis werkt dit niet dus met Menu Shift zie ik dan geen FG keuze in het scherm staan van de maus
Als je bij de specificatie kijkt bij de upgraden 142 staat er dat de functies van 2.00 worden aangepast
Resumerend bij de rode heet dit 2.00 voor de firmware aanpassing maar voor de zwarte heet het  142 firmware
Wel verwarrend
Groeten Hans

Aanvulling : Op de zwarte maus zie ik nu versie 1.08  staan
« Laatst bewerkt op: 2023-03-19, 13:24:33 door Hansw »
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails