Auteur Topic: Ruimte tussen Roco Line met bedding  (gelezen 3006 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Ruimte tussen Roco Line met bedding
« Gepost op: 2022-11-12, 11:26:59 »
Beste , ik heb nog steeds twee aparte banen  :   1 oude baan met de geoline rails en een nieuwe met de Roco Line met bedding
De nieuwe baan is 244 x 122   omdat ik daar graag met 4 stoomloks tegelijk wil rijden heb ik 4 banen aangelegd R2  , R3  , R4  en R5    die onderling zijn verbonden met wissels
die alle aan de voorzijde zitten  . Aan de achterkant heb ik rechte rails liggen.
Waar ik nu tegen aanloop is dat je op het achterste gedeelte niets tussen de rails kunt plaatsen omdat de rails daar tegen elkaar aanleggen  zonder ruimte er tussen
Bij de Geoline zit er wel ruimte tussen de rails voor plaatsing van een lokloods of een tunnel .
Als ik dit nu ook op de nieuwe baan wil moet ik dan de bedding verwijderen van de rails  of is er een andere oplossing voor
Mvg Hans

       
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ruimte tussen Roco Line met bedding
« Reactie #1 Gepost op: 2022-11-12, 11:51:40 »
Hans,
Maak er eens een foto van
Welke wissels heb je er liggen?
Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2022-11-12, 12:00:40 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Ruimte tussen Roco Line met bedding
« Reactie #2 Gepost op: 2022-11-12, 12:51:19 »
Beste Piet  ,

Hier wat foto, s van enige tijd geleden  toe was de baan nog niet helemaal klaar   .
Wissels   42532 en 42533

Mvg Hans

  https://myalbum.com/album/vGc4mbMcSV9Gpq/?invite=9004ea8a-36ce-4720-8b99-bb1f8dafa344
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 789
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ruimte tussen Roco Line met bedding
« Reactie #3 Gepost op: 2022-11-12, 13:10:53 »
Hans,

In een (ROCO) beschrijving van een baan werd dit probleem als volgt opgelost.
In een dubbelsporige lokloods werd de bedding van de rechte rails verwijderd. De rails werd op eenplaatje van 0,5 cm gelegd, terwijl buiten de loods de sporen aan- en opgevuld met een piepschimen plaat van 1 cm.
Misschien een idee?
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 789
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Ruimte tussen Roco Line met bedding
« Reactie #4 Gepost op: 2022-11-12, 13:12:59 »
Ter aanvulling: in de loods de rails/bielzen met karton o.i.d. wegwerken.
De hoogte met bedding is 1 cm.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.