Auteur Topic: Overgang Geoline naar Roco line met bedding  (gelezen 3821 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 488
  • Waardering: 0
Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Gepost op: 2022-11-13, 11:38:50 »
Beste  ik heb een tijdje geleden al advies gekregen van Piet  ( dat was ik even vergeten )  om de Geoline aan te sluiten op de Roco line met bedding
Ik kreeg het advies van Piet om het knokje van de Geoline te verwijderen .
Ik wil een rechte rail 42510 vervangen door  Geoline Wissel  , maar de lengte van het rechte gedeelte van de wissel is korter als de rechte Roco line met bedding
Op het rechte stuk van de Geoline wissel wil ik zowel aan de linkerkant en rechterkant een R10  bocht aansluiten

Hoe los ik dit nu op 

Ik heb even een foto bijjgevoegd van het gedeelte wat ik wil vervangen

De rechte rail 42510 waar nu de trein opstaat ( aan de bovenkant voor het station ) wil ik vervangen door een Geoline wissel


https://myalbum.com/album/LvnJAk3R4TRz4a/?invite=3b14048a-4398-4d23-be3c-d2c2d61b4532
Mvg Hans



   
« Laatst bewerkt op: 2022-11-13, 11:42:07 door Hansw »
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 757
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Reactie #1 Gepost op: 2022-11-13, 12:17:55 »
Hans, als ik het goed begrijp moet er 3 cm overbrugd worden. De 42510 is 23 cm en de rechte rail van je Geo-line wissel is 20 cm. Een rechte rail van 3 cm kan ik niet vinden, noch bij Geo-line, noch bij ROCO-line met bedding.
Als je een "oude" rechte rail hebt, probeer die op 3 cm af te zagen en plaats die in de opening. Doorgaans zul je dit stukje moeten vastsolderen tegen de andere.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 488
  • Waardering: 0
Re: Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Reactie #2 Gepost op: 2022-11-14, 12:29:02 »
Beste Dirk ,

Ik heb het passtukje van 3 cm nu afgezaagd met een ijzerzaagje   en de nokjes ook afgezaagd  , alleen liet een  stukje rail van 3cm  helaas los .
Met welke lijm zou ik dat kunnen vastzetten   ik dacht zelf aan  secondelijm

Mvg Hans 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Reactie #3 Gepost op: 2022-11-14, 13:19:48 »
Hans,
Een tip, als je bv in totaal 23 cm nodig hebt dan neem je geen stuk van 20 cm en een klein stukje van 3 cm (dat loslaat) maar bv een halve rails van 10cm en daar zaag je een stukje van 13 cm bij en die laat niet los
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 488
  • Waardering: 0
Re: Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Reactie #4 Gepost op: 2022-11-14, 13:43:11 »
Piet , dank voor je tip  , maar het is een geoline wissel waarvan het rechte stuk 3 cm verlengd moet worden  . Ik wil de nieuwe roco line bedding rails hiervoor niet gebruiken omdat ik die mettertijd nodig heb  .

Mvg Hans 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.243
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Reactie #5 Gepost op: 2022-11-14, 13:48:30 »
Hans,
En wat heb je aan die andere kant van die 3 cm zitten, is dat ook een wissel.
Je zult altijd wel eens iets tegenkomen waar je wat passtukjes moet maken dus maar een paar extra rails kopen met bedding en die gebruiken, ze zijn nog te koop
« Laatst bewerkt op: 2022-11-14, 13:51:52 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 488
  • Waardering: 0
Re: Overgang Geoline naar Roco line met bedding
« Reactie #6 Gepost op: 2022-11-14, 17:13:49 »
Piet , aan beide kanten van de Geoline wissel wil ik de R10  bocht aansluiten
Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails