Auteur Topic: Draaischijf Fleischmann in Traincontroller  (gelezen 3853 keer)

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Draaischijf Fleischmann in Traincontroller
« Gepost op: 2023-01-24, 12:43:37 »
Hallo Trein vrienden,

Ik ben weer begonnen met de spoorbaan nu ik de leeftijd heb om verplicht te werken AOW dus.
Ik hen een draaischijf van Fleischmann met de controller 6915 deze is aangesloten op het loconet, mijn vraag is als eerste; welk adres heeft de 6915.
De schijf draai wel als ik op een spoor klikt, maar gaat niet naar de gewenste spoor.
In de handleiding staat dat ik een vlagman moet zetten op spoor 1, ik snap de instellingen niet van een vlagman en waar/hoe dit moet.
Als iemand mij ken helpen,Graag
alvast bedankt John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Draaischijf Fleischmann in Traincontroller
« Reactie #1 Gepost op: 2023-01-24, 17:52:53 »
John,

Ik gebruik de Ho schijf van fleischman maar als ik het zo bekijk zit er weinig verschil in met hert gebruik van de N schijf,

DE aansturing in traincontroller die je moet ingeven in Traincontroller is mogelijk bij versie 10 anders dan bij versie 9 van traincontroller. dit heb ik gemerkt bij de laatste update naar !0 gold, eerst gebruikte ik het adres 205 en nu moet ik 201 gebruiken, dus probeer eerst maar eens 205 en als dat niet lukt gebruik dan adres 201 in traincontroller.

Je kunt de draaischijf handmatig in de juiste stand zetten door het hendeltje onder de brug naar het midden te trekken (vasthouden) en dan de draaischijf in de juiste stand te draaien die overeen komt met je aanduideng op de turncontrol 6915,

Ps. wat bedoel je met dat je de 6915 heb aangesloten op loconet, dit is niet nodig je kunt hem gewoon op de rails aansluiten, de 6915 heeft wel een eigen (tafo) nodig eventueel via een terug melder

kijk maar eens of het lukt anders hoor ik het wel groetjes Piet
« Laatst bewerkt op: 2023-01-24, 18:00:33 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re: Draaischijf Fleischmann in Traincontroller
« Reactie #2 Gepost op: 2023-01-25, 22:39:15 »
Hallo Piet, het lukt niet echt, in de handleiding wordt gesproken oven een vlagman bij spoor 1, ik weet niet genoeg hoe ik dit moet doen. heb nog geen idee.
Als ik op en naast liggend spoor klikt dan draai de schijf bijna rond, en soms start er een route van een ander spoor.

Hoop je heb een idee

Gr John
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Draaischijf Fleischmann in Traincontroller
« Reactie #3 Gepost op: 2023-01-26, 19:24:42 »
John,

Het is natuurlijk een beetje moeilijk om op afstand iets te zien zonder afbeelding mijn vragen kun je wat meer info geven en dan in eerst instantie alleen van de draaischijf met turncontrol,
Hoe heb je de sporen op je draaischijf zitten, maak er bv een foto van

Hoe heb je de indeling gemaakt op de turncontroller, foto als het kan .
Dit eerst maar even de indeling in traincontroller komt later wel eerst maar eens kijken dat de draaischijf handmatig goed draaid.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Spar

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 77
  • Waardering: 0
Re: Draaischijf Fleischmann in Traincontroller
« Reactie #4 Gepost op: 2023-01-28, 10:09:25 »
Hallo Piet,
Hierbij de foto's van de draaischijf.
Het bestand van RR&co kan ik hier niet oploaden.
Misschien naar je E-mail
Mijn E-Mail is; j.v.d.geer3@kpnplanet.nl
Digitrax DCS200, 8Amp. BLD168
DS64, PM42, BD4, SE8C
Win7pro, RR&Co Gold 10,0
Swiss Railroad N-Spoor
Z21 Black van N naar H0 spoor Roco

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Draaischijf Fleischmann in Traincontroller
« Reactie #5 Gepost op: 2023-01-28, 14:44:33 »
John.
ik heb je een Email gestuurd maar weet niet of die is overgekomen, heb het 2x geprobeert maar kan het bij mij niet terug vinden of die verstuurt is, ergens een foutje bij mij.laat, het even weten

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders