Auteur Topic: Mijn z21 misere  (gelezen 2813 keer)

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Mijn z21 misere
« Gepost op: 2023-01-31, 15:42:56 »
Deze week ben ik begonnen mijn baanontwerp dat ik met rocrail gemaakt heb,vooral adhv de video’s van Albert, testklaar te maken. Gisteren besloot ik de laptop te verbinden met mijn witte z21. In eerste instantie via de wifi. Op zich ging dat, maar nog niet alle wissels reageerden correct. Mijn laptop is niet zo goed meer met wifi (oud beestje) dus probeerde ik het via een kabel direct aan de laptop. Ik dacht eerst zonder router en daarna eeen kabel tussen router en laptop. En in die fase is er iets mis gegaan. De router krijgt geen contact meer met de z21. Ook via het maintenance tool op de laptop geen contact. Kan het vereiste IP adres niet vinden.
Ook de Z21 APP op de Ipad, die altijd zo mooi de rijwegen kon selecteren, de wissels zetten en de treinen laten rijden krijgt geen contact meer. Wat heb ik fout gedaan? Ben geneigd om dat ding het raam uit te mikken en een overstap te maken op die nieuwe yamorc YD7001. Komt iemand deze narigheid bekend voor?

Offline Honk.vanMuiswinkel

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 13
  • Waardering: 0
Re: Mijn z21 misere
« Reactie #1 Gepost op: 2023-02-01, 15:27:15 »
Als alles tegen zit, lees de handleiding! Oftewel RTFM. Op de Z21 site gelezen, dat de kabel tussen z21 en de wifi router bij de router altijd in een van de GELE aansluitingen moet en niet in die donkere aansluiting. Bij het wisselen had ik die kabel verkeerd aangesloten. Opgelost. Case closed.