Auteur Topic: Ebay.de  (gelezen 2443 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Ebay.de
« Gepost op: 2023-05-11, 19:53:00 »
Beste , ik was altijd in de veronderstelling dat dit een soort Markplaats was  voor particulieren en internetwinkels  . Maar ik zie steeds vaker gerenormeerde modeltreinwinkels die nieuwe treinen verkopen met de optie biedingen  .Als je op hun eigen winkelsite  kijkt rekenen zij de reguliere prijs.  Ik heb hier zelf geen ervaring mee . Mijn vraag is nu : Zit je vast aan een bieding op EBAY

Mvg Hans     
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline ArievH

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 402
  • Waardering: 5
  • Geleidt door de Bovenleiding
Re: Ebay.de
« Reactie #1 Gepost op: 2023-05-12, 07:56:18 »
"zit je vast aan je aanbieding".`

Hans ik heb daar geen ervaring mee. Wel heb ik wel bouwpakketten (modelbahnshop Lippe) in Duitsland gekocht maar nooit locomotieven. Wel een paar treinen rechtstreeks bij Artitec gekocht maar wie doet dan het eventuele onderhoud? Voor mezelf heb ik besloten treinen en of locomotieven bij mijn vaste winkelier te kopen. Mijn ervaring daar is dat hij een heel goede service biedt. Terwijl deze winkelier ook nog eens problemen voor de fabrikanten Roco/Fleischmann en Märklin oplost. Kennelijk weten meer mensen dat want hij heeft ontzettend veel reparatieverzoeken. Is vaak goedkoop geen duurkoop?   
Met vriendelijke groet,
Arie,

Roco Z21 (zwarte), (Rode) Multimaus, Fleischmann, TrainController Gold, Digitrax, Digikeijs,  baan in opbouw.

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Ebay.de
« Reactie #2 Gepost op: 2023-05-12, 16:31:14 »
Beste , ik ben het eens dat goede service belangrijk is ; maar mijn plaatselijke treinboer heeft praktisch niets op voorraad of heel weinig en omdat hij het dan moet bestellen rekent hij altijd de hoofdprijs . Bv  een stoomlok van TRIX kost bij hem 679 euro  , op EBAY .DE zag ik dat deze voor 520 euro nieuw werd aangeboden door een treinwinkel met hele goede recensies
Namelijk  Kieskemper   

is toch een behoorlijk prijsverschil

Mvg Hans   
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 847
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Ebay.de
« Reactie #3 Gepost op: 2023-05-12, 18:52:40 »
Kijk ook maar eens naar de verzendkosten die ze rekenen dat is vaak niet weinig.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Ebay.de
« Reactie #4 Gepost op: 2023-05-12, 20:08:25 »
Klopt Hans , daar moet je inderdaad goed opletten 
Alleen bij Haertle en Modelbahnshop Lippe vallen de verzendkosten mee , maar hun prijzen zijn ook hoger
Dan kun je beter bij Harlaar kopen die geeft ook vaak 10% korting en een goede service zoals jouw ervaring is 

Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Waalspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 88
  • Waardering: 0
Re: Ebay.de
« Reactie #5 Gepost op: 2023-05-13, 10:33:45 »
Hoi Hansw,
Als je vindt dat jouw treinenwinkel te weinig voorraad heeft en te duur is, zou ik op zoek gaan naar een andere winkel. Er is vast nog wel een andere bij jou in de buurt die wel voorraad heeft en je ook nog eens een goede service kan geven. Dat laatste is met een webshop immers niet altijd even simpel.
Groeten,
Bas

Z21, Sprog3, Rocrail,
NS III, IV

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Ebay.de
« Reactie #6 Gepost op: 2023-05-13, 19:05:56 »
Beste Bas,

Dat klopt ik ben al een paar keer uitgeweken naar Harlaar  die gaf 10 % korting op startsets z21  .Ik kijk wel altijd bij een internet aankoop  of ze ook een fysieke winkel hebben en naar de recensies . Bij de Duitse firma  Haertle krijg je naar  besteding per jaar nog een extra korting als klant en zelfs bij je verjaardag een voucher
Misschien weet je een antwoord op mijn vraag ;  Ik heb ook een TRIX loc en daar staat bij de functies F0  frontlicht  Op de Roco mouse heb je geen F0  knop volgens mij en doe je dit met de lichtknop ( ster ) .   Als ik op nul druk op de mouse krijg ik het cijfer 10 te zien in het display
Is mijn conclusie juist

Mvg Hans   
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Waalspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 88
  • Waardering: 0
Re: Ebay.de
« Reactie #7 Gepost op: 2023-05-13, 19:12:33 »
Hoi Hans,
Goed om je te oriënteren bij andere winkels.
Wat de F0 betreft zou ik het gewoon proberen of dat de lichtknop is, stuk gaan kan er niets als je er op drukt. En op de mouse is de nultoets inderdaad F10.
Groeten,
Bas

Z21, Sprog3, Rocrail,
NS III, IV

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ebay.de
« Reactie #8 Gepost op: 2023-05-13, 19:34:19 »
Hansw,
De lichtknop (☆) is zover ik weet bij alle decoders standaard F0, dit is gewoon een vaste uitgang op je decoder.
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 847
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Ebay.de
« Reactie #9 Gepost op: 2023-05-13, 20:08:50 »
Piet standaard is f0 als verlichting toets ingesteld maar het is wel degelijk mogelijk om de f0 toets een andere functie te geven.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ebay.de
« Reactie #10 Gepost op: 2023-05-13, 20:35:42 »
Hans,
Zeker kun je er iets anders aanhangen als deze dan maar binnen de grenzen blijft van het maximale te leveren vermogen op die uitgang.

Een tip voor de andere Hans, Je kunt er bv  een ralay mee schakelen die dan weer de binnen verlichting van de wagons schakels of nog andere dingen.

Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 847
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Ebay.de
« Reactie #11 Gepost op: 2023-05-13, 20:39:08 »
Je kan hem via jmri alles laten schakelen.
Bij bv de Uhlenbrock 74120 decoder kan je er zelfs 1 amp aan hangen.
Maar volgens mij ging het er bij Hansw om dat hij bij functie 0 op zijn mm een rare melding kreeg en dat er geen licht ging branden.
Kan dus zijn dat de functie toewijzing in de decoder niet goed staat.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Ebay.de
« Reactie #12 Gepost op: 2023-05-14, 13:45:43 »
Ja  , dat klopt  Hans , hij reageert niet op de lichtknop
Trouwens ik zag dat de loc op EBAY.de  met een bod van 545 euro verkocht is  ( normale prijs 679 ) . Is toch wel een behoorlijk verschil .
Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Online P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ******
  • Berichten: 2.250
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Ebay.de
« Reactie #13 Gepost op: 2023-05-14, 14:34:38 »
Hansw,
Als je bedoelt dat het licht op de lok niet reageerd op de lichtoets (*) dan kan het ook nog zo zijn dat de rijstappen van de decoder niet overeenkomt met de rijstappen op de multimaus,
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders