Auteur Topic: Volgorde voertuigen in z21 App  (gelezen 3641 keer)

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Volgorde voertuigen in z21 App
« Gepost op: 2023-05-23, 17:28:51 »
Beste , ik heb alle railvoertuigen ingevoerd in de database van de z21 App  met oplopende volgnummers , maar ze staan nu niet op volgorde
Kan ik dat eenvoudig oplossen zodat ik ze niet weer opnieuw moet invoeren
Bij de optie type decoder zie ik alleen DCC en Motorola staan en geen MFX  ( die in de TRIX zit ).
 
Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #1 Gepost op: 2023-05-23, 17:51:20 »
Hansw 
MFX zijn decoders die door Esu voor  Märklin zijn ontwikkeld en daardoor is het ook eigendom van Märklin, deze decoders zijn geschikt voor gelijkstroom (dcc) en ook voor wisselstroom (ac motorola), Trix is een onderdeel van Märklin.
Gr Piet
« Laatst bewerkt op: 2023-05-23, 17:53:50 door P.Heinst »
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Waalspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 86
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #2 Gepost op: 2023-05-23, 18:29:38 »
Je kan de volgorde van je railvoertuigen in de Z21 app gemakkelijk veranderen.
Ga naar het deel Railvoertuigen en klik op het potloodsymbool om wijzigingen aan te brengen. Op de locomotieven zie je dan rechts streepjes staan. Leg daar een vinger op en dan kan je de locomotief omhoog of omlaag in de tabel verschuiven.
Groeten,
Bas

Z21, Sprog3, Rocrail,
NS III, IV

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #3 Gepost op: 2023-05-23, 19:28:49 »
Beste Bas , als ik op het potlood druk krijg ik geen streepjes te zien er staat alleen een rood vinkje naast de loc
Als ik bv omhoog wil wil schuiven gaan alle loc, s omhoog

Mvg Hans 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline P.Heinst

  • Administrator
  • Veteraan
  • ****
  • Berichten: 2.247
  • Waardering: 28
    • home page
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #4 Gepost op: 2023-05-23, 19:35:24 »
Hansw
Naast het vinkje staan ook nog streepjes en daar moet je op drukken en vasthouden en dan verschuiven
Gr Piet
Roco rijder met 1 multimaus pro en multimaus als slave, RouteControl,  Multizentrale pro en Z21 als digitalesysteem/versterker, 4x booster, remgenerator en Rocomotion en Train-controller Gold 10.0 laatste versie als besturing en Roco 10785 als terugmeldsysteem samen Littfinski bezetmelders

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #5 Gepost op: 2023-05-23, 20:15:24 »
Beste Piet , ik zie het nu pas omdat ze erg donker zijn zag je ze haast niet op mijn tablet .

Nog even een aanvulling op mijn eerdere bericht :
Ik heb gisteren contact gehad met de TRIX / Marklin helpdesk en volgens hun is de oorzaak dat de z21  niet goed  communiceert  met de functies 29 en 30  van de TRIX decoder.
Ondanks dat ik de nieuwe firmware 1.42  heb geinstalleerd op de z21 , want ik kan in de z21 App 31 functies opgeven

Mvg Hans
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Waalspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 86
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #6 Gepost op: 2023-05-24, 09:29:49 »
Natuurlijk zegt Märklin dat het probleem in de Z21 zit. Roco en Märklin zijn vast niet de beste vrienden...
Het is jammer dat de DCC van de ene fabrikant toch niet helemaal compatibel is met dat van de andere.
Maar kan je met de tablet wel de F29 en F30 bedienen? Want als dat wel kan dat ligt het toch aan (het gebruik van) de multimaus.
Groeten,
Bas

Z21, Sprog3, Rocrail,
NS III, IV

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #7 Gepost op: 2023-05-24, 10:49:39 »
Beste Bas , Ik heb in de App op 29 en 30 een functie ingevuld als test bij de TRIX loc  maar daar werkt het ook niet, alhoewel ik kan zien dat de versie 1.42 er op staat
Dus zowel op de rode en zwarte multimouse en de App werken 29 en 30 niet
Die man van MARKLIN/TRIX  had als alternatief dat ik de functies 29 en 30 op een andere functie plaatste ( tm 28 ) maar dan ben je weer andere functies kwijt

Mvg Hans   
 
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails

Offline Waalspoor

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 86
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #8 Gepost op: 2023-05-24, 11:00:24 »
Hallo Hans,
Ga anders terug nasr de winkel waar je de Trix locomotief hebt gekocht en laat ze daar proberen om de F29 en F30 aan de praat te krijgen. Dan weet je of het echt asn jouw apparatuur ligt of aan de locomotief.
Groeten,
Bas

Z21, Sprog3, Rocrail,
NS III, IV

Offline denobis

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 829
  • Waardering: 16
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #9 Gepost op: 2023-05-24, 11:47:58 »
Volgens mij (en de laatste berichten) ligt het aan de combi rocoz21 versus mfx.
Dus zal het nooit werken zoals Hansw wil.
Er zijn mij wel meer problemen bekend met dit soort combi's.
Marklin/Trix heeft zo zijn eigen protocollen die soms afweken van het dcc gebeuren.
Momenteel bezig met Scenery.

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Hansw

  • Forum lid
  • ***
  • Berichten: 498
  • Waardering: 0
Re: Volgorde voertuigen in z21 App
« Reactie #10 Gepost op: 2023-05-24, 17:39:38 »
Beste , Ik denk dat Hans gelijk heeft 
Ze weten er geen oplossing voor  en zowel ROCO als TRIX/ MARKLIN verwijzen mij nu naar  ESU 

Mvg Hans

Ps  Ik moet wel zeggen dat de andere 28 functies nu wel goed werken , met een kanttekening

Voor de Functies 10 tm 20 moet je de SHIFT knop en 0 tm 9  gelijktijdig indrukken , een keer drukken op alleen SHIFT werkt niet
Voor de Functies 21 tm 28 kun je wel 2x op SHIFT drukken dan houdt hij het pijltje wel vast
Ik neem aan dat Functie 20  dan de nul is  die je moet indrukken  en niet  de 2 en nul 

Ik kreeg vandaag het volgende antwoord van ESU  :  the original decoders are from Märklin not ESU. Märklin must take care of their products.
« Laatst bewerkt op: 2023-05-25, 11:06:50 door Hansw »
Roco  z21  met Roco line met bedding  met voornamelijk stoomloks  ( Roco , Brawa en Trix )  en een tweede analoge  baan met Roco Geoline  rails