Auteur Topic: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders  (gelezen 62377 keer)

Offline denobis

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.251
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Ik was al die losse rommel en draden een beetje zat.
Dus heb ik me bedacht om een compleet test en programmeer centrum te bouwen.
Er zitten 2 programmers op aangezien de Esu niet alle decoders herkent en de Sprog wel maar deze kan weer geen audio files aan.
Om te voorkomen dat beide programmers op de rail aansluitingen staan en dus kapot gaan heb ik er een keuze schakelaar tussen gezet (Sprog 0 Esu ).
« Laatst bewerkt op: 2023-08-29, 16:56:20 door denobis »
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.021
  • Waardering: 14
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #1 Gepost op: 2023-08-29, 16:59:28 »
Hans,

Ziet er Pro uit. Zeker met je rollenbank.
Ik heb zoiets in mijn schaduwstation: Programmeerspoor met ProgII 0 10761. Zo kan ik de lok uitlezen en ev. fine tunen.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.251
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #2 Gepost op: 2023-08-29, 17:02:26 »
Ja maar langdurig proef draaien en decoders testen gaat dan niet.
Ik laat meestal mijn nieuwe lok's inlopen op de rollen baan.
En soms is het verrekte handig om een decoder buiten een lok te kunnen testen.
« Laatst bewerkt op: 2023-08-29, 17:59:49 door denobis »
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.021
  • Waardering: 14
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #3 Gepost op: 2023-08-29, 17:58:55 »
De Duitse MiBa heeft jaren geleden een testbank gebouwd en gepubliceerd. Om de tegen EMK te testen was er de mogelijkheid om een motor te monteren. Er was een 6- en een 8-polige voet gemonteerd en 11 verbindingen naar buiten uitgevoerd via een kroonstrip.
Ik heb de wens deze van de winter te bouwen.
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.251
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #4 Gepost op: Gisteren om 19:49:28 »
En zo ziet de test bank er nu uit.
Voorzien van esu en sprogg3 programmer rollenbank decodertester en een speedcat.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.021
  • Waardering: 14
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 20:58:37 »
Hans, houdt toch rekening met mijn incontinentie: ik loop te kwijlen als ik dit zie.
't wordt niks met Tena.

Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.251
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #6 Gepost op: Vandaag om 11:32:50 »
Dit kun jij ook in elkaar prutsen dirk.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.021
  • Waardering: 14
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #7 Gepost op: Vandaag om 12:38:20 »
Mmm, jij prutst nog steeds niet.

Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.251
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #8 Gepost op: Vandaag om 15:00:02 »
Oh jawel Dirk alleen op moment niet aan treinen maar aan ons jacht.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans

Offline Dirk Baas

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.021
  • Waardering: 14
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #9 Gepost op: Vandaag om 15:15:13 »
Toch niet de U571?
Gr,

Dikkop 🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline denobis

  • Veteraan
  • *****
  • Berichten: 1.251
  • Waardering: 18
  • Ik rijd met iTrain, dinamo,roco,piko.pbmodels etc.
Re: Test en programmeer station voor digitale treinen en decoders
« Reactie #10 Gepost op: Vandaag om 19:13:33 »
nee dirk en ook niet de tirpitz.
momenteel bezig met bouw messing mat 36 van mk

Met vriendelijke groet
Hans