Auteur Topic: Aanpassen baanplan in seinpost Z21 app  (gelezen 1598 keer)

Offline Andre67

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Aanpassen baanplan in seinpost Z21 app
« Gepost op: 2023-12-14, 15:25:09 »
Hallo,

Ik ben mijn bestaande (test)baan wat aan het uitbreiden en aanpassen.

In de Z21 app loop ik daarbij tegen het probleem aan dat ik geen ruimte meer heb in de reeds getekende baan om bijvoorbeeld wissels, seinen en bezetmelders toe te voegen.

Ik zou enorm geholpen zijn als ik ‘het linker deel’ van de baan in Seinpost zou kunnen oppakken en een paar ‘kolommen’ naar links verplaatsen. Eigenlijk dus een stuk van de baan selecteren, knippen en elders weer plakken. Vergelijkbaar zoals dat wel kan in iTrain bijvoorbeeld.

Ik zie helaas nergens een optie om dit te doen. Wie weet hier een oplossing voor?

Of zit er niets anders op dan een flink stuk van de baan weer opnieuw in te tekenen in Seinpost?

Ik zie uit naar jullie suggesties, groeten André

Offline Dirk Baas

  • Ervaren lid
  • ****
  • Berichten: 795
  • Waardering: 12
  • Ik vertel niet in welk wagonnetje mijn geld zit.
Re: Aanpassen baanplan in seinpost Z21 app
« Reactie #1 Gepost op: 2023-12-15, 01:54:50 »
Beste André,
 
Misschien is het je ontgaan, maar boven mijn hoofd staan een heleboel ????.
Kun je jouw vraag illustreren met wat foto's?
Dan kunnen we je misschien verder helpen.
Gr,

"Malle Pietje" 🤨 Volgens mijn vrouw)
🚂

DCC X-Bus, SPROG II/Decoder pro, 10761, mod I en mod II + Multimaus, Maus R2/3🙀 🚂. Begonnen met een houten duwtrein, daarna met opwindtreinen (Märklin en Bing), na deze opwindend periode op elektrische treinen (3-rail en LIMA/JOUEF) overgestapt en via een uitstapje naar LGB over op ROCO DCC.
Binnenkort aan de rollator.
Nu bezig met drie modulebakken, waarvan één als fiddle-yard wordt ingericht.

Offline Andre67

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 2
  • Waardering: 0
Re: Aanpassen baanplan in seinpost Z21 app
« Reactie #2 Gepost op: 2023-12-15, 09:42:52 »
Beste Dick,
Je hebt helemaal gelijk, ik had m’n baan even bij moeten voegen!

Nu ben ik niet zo handig om foto’s te bewerken dus heb in m’n baan bovenin en onderin een ‘gebouw’ toegevoegd, de grijs/zwarte vierkanten.
Alle baanelementen die zich aan de linkerkant van deze gebouwen bevinden (dus de linker binnen- en buitenbaan, wissel 40/41, 50/51/52 en bezetmelder 9/10) zou ik 4 rasterkolommen naar links willen verplaatsen (dat bedoelde ik met knippen en plakken) terwijl het rechter deel van de baan dus op z’n plaats blijft. Er ontstaat dan een lege ruimte tussen de 2 baandelen die ik dan kan opvullen met nieuwe baanelementen.

Als dit op een of andere manier zou lukken, zou dat geweldig zijn. Want behalve dit stuk wil ik dit ‘trucje’ ook nog elders op de (definitieve) baan gaan doen. Maar het gaat nu even om het principe of het mogelijk is een deel van de ingetekende baan te kunnen verplaatsen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is,

Groet, André