Auteur Topic: meer dan 4 servo's aansturen met eso switchpilot 3 plus  (gelezen 1713 keer)

Offline vanslambrouckr

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 22
  • Waardering: 0
meer dan 4 servo's aansturen met eso switchpilot 3 plus
« Gepost op: 2024-06-01, 14:12:21 »
Hallo,

Momenteel maak ik gebruik van een "marklin cs3 plus" icm met een "esu switchpilot 3 servo 51832", waarmee ik 4 servo's kan aansturen.
Nu wil ik meer dan 4 servo's aansturen, maar het is onduidelijk wat ik hiervoor precies extra nodig heb.
Momenteel heb ik nog een ongebruikte marklin 60842 m84 decoder liggen. Kan ik deze hiervoor gebruiken?
Indien niet, moet ik dan eenzelfde "esu switchpilot 3 servo 51832" bijkopen, of kan ik dit doen via een esu 51801 switchpilot extension?

alvast bedankt

Offline Andrew Harijgens

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 12
  • Waardering: 1
Re: meer dan 4 servo's aansturen met eso switchpilot 3 plus
« Reactie #1 Gepost op: 2024-06-02, 01:18:50 »
Hallo, de switchpilot 3 servo kan 8 servo motoren aansturen. Ik maak gebruik van de Z21 centrale maar volgens mij maakt dat voor de aansturing van de wissels geen verschil. De extensions zijn nodig om de puntstukken van de wissels te polariseren. Per extension kun je 4 puntstukken schakelen. Daarvan heb je er dus twee per switchpilot nodig als je 8 wissels wilt schakelen. Geen idee of je servomotoren ook met de 60842 decoder kunt schakelen. Ik denk eerlijk gezegd van niet. Voor de aansturing van servomotoren is het nodig dat ze precies afgesteld kunnen worden en de stroompuls moet afschakelen als de eindpositie van de wisseltong bereikt is. Voor zover ik kan zien is dat niet mogelijk met de 60842. 

Offline vanslambrouckr

  • Nieuw lid
  • *
  • Berichten: 22
  • Waardering: 0
Re: meer dan 4 servo's aansturen met eso switchpilot 3 plus
« Reactie #2 Gepost op: 2024-06-06, 19:50:27 »
Hallo, bedankt voor jouw antwoord.
Ik heb mijn vraag misgesteld, ik wil namelijk meer dan 8 servo's aansturen.
Heb ik dan de swtichpilot 3 extension nodig? of gewoon een 2e switchpilot 3? (indien ik dit via de extension kan doen is het mij niet duidelijk hoe ik de addressering hiervan zou moeten doen.